Simba skrev:Som jag ser det så faller ju alla anspråk ihop som ett korthus eftersom ingen arbetsledare var på plats när bilen återlämnades på överenskommen tid.
Men om vi leker med tanken att en arbetsledare faktiskt hade varit på plats och dom gemensamt gått igenom bilen och konstaterat att vissa grejer saknades så är ju nästa fråga hur dom ska prissättas.
Själv anser jag det helt horribelt att en montör ska betala skadade och borttappade verktyg ur egen ficka.
Deere har flera olika pris för en och samma vara.
Det finns ett pris mot kund över disk ( saltat och sockrat ),sen en prissättning som används internt och sen Deeres nettonetto vid inköp.
Tex ett usb-minne tror jag inte dom betalar många cent för när dom köper några 10000/ gång.
En instruktionsbok är kanske 30 euro över disk,medans tryckkostnaden kan röra sej om nån euro....
Fortsätter man räkna så ser man att dyraste prylen är kanske hylsserien.
Men sen ska nån form av åldersavdrag göras.
Vi vet alla att verktyg nöts,digitalinstrument går sönder etc.
Att fordra ersättning enligt pris över disk är ju helt vansinnigt
Vi kan ju svänga på allt och fråga vad priset på grejerna skulle va på tex Tradera
Nån tusenlapp i svenska pesetas
Vad kan ett gammalt usb-minne som legat i en fuktig bil ett antal år vara värd
Tror nog att JD skulle köpa åtskilliga kg usb-minnen för den här historiens förlorade PR-värde
huggarn82 skrev:Ja o så har dom ju infört avgift på delar som lämnas tillbaks priserna har ändå gått upp hiskeligt sista året, *suck*
Taberg logging skrev:Jodå det blev en förlikning, där John Deere forestry betalade ut den anställdes lön på drygt 27000:- samt en extra "lön" på ett femsiffrigt belopp.
Det var viktigt att detta belopp ej skulle klassas som skadestånd, eftersom brottslig verksamhet ej
är avdragsgill, samt dålig PR värde.
Lång näsa åt den personen på John Deere som drog igång hela denna cirkus.