Öppna kategorin

Köra markberedare, finns krav?

10 inlägg 5664 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köra markberedare, finns krav?

valmet98  
#145572 vad krävs för att få köra markberedare?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: markberedning

Kse  
#145577 Ja det beror ju lite på vad du menar?
Köper du en egen maskin och kör på ditt eget skifte så räcker det med ett traktorkort.

Ska du köra åt nått bolga så krävs oftas lite mer gällande utbildning, certifikat,intyg, tillstånd, försäkringar,uppföljningar, miljömål, gröna kort, egenkontroller, företagshällsovård, fan och hans moster mm mm. 😡

Avatar Fallback

Re: markberedning

halleby  
#145580
valmet98 skrev:vad krävs för att få köra markberedare?


Stor röv liten hjärna :grin:

Avatar Fallback

Re: markberedning

halleby  
#145581
halleby skrev:
valmet98 skrev:vad krävs för att få köra markberedare?


Stor röv liten hjärna :grin:


Nej förlåt!! det var visst dumperförare

Avatar Fallback

Re: markberedning

valmet98  
#145663 Hade tänkt att köra åt nåt bolag men skrotar nog den iden det verkar vara så jädra mycket med saker man ska ha. 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: markberedning

Kse  
#145674 Kolla upp vad gällande bolag kräver, tas man in som tillfällig enterprenör brukar kraven inte vara lika hårda.
Har märkt att kravet på kompetens minskar allt eftersom behovet hos bolagen ökar. :shock:

Avatar Fallback

Re: markberedning

Robertberg  
#145675 Uppfyller man inte kraven är det alltså bara att vänta på att behovet av ens tjänst ökar, till slut har man behörighet att köra..

Avatar Fallback

Re: markberedning

snubblaren  
#145676
valmet98 skrev:Hade tänkt att köra åt nåt bolag men skrotar nog den iden det verkar vara så jädra mycket med saker man ska ha. 😡

Är väl inte mycket mer än att köra annan skogsmaskin, men se det ifrån den ljusa sidan sen när du är klar behöver du bara gasa inget krångel med kran och så kan du plöja ner så många kålbottnar och husgrunder du vill :D

Avatar Fallback

Re: markberedning

valmet98  
#145695 köra skotare har jag inga problem med,grönt kort i gallring o slutavverkning har jag, finns det något till markberedning också eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: markberedning

Kse  
#145698 Finns för markberedning oxå.
Ja om du klarar kraven för skotare och skördare så är ju inte steget långt till markberedare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).