Motorsåg och handhållet

Erfarenheter av Husqvarna 450 e

9 inlägg 11404 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Erfarenheter av Husqvarna 450 e

utvecklingsingenjör  
#145043 Hej.

Jag om det är någon som har erfarenhet av Husqvarna 450 motorsågar och vill dela med sig av det?

Är särskilt intresserad av hur lättstartad den upplevs, gärna i kalla förhållanden.
Men allt är av intresse och uppskattat :-)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145047 Har fått för mig att det är mest fritids huggare som har dessa o de jag haft kontakt med som varit nöjda har inte kört mycket och inte alls då det är kallt (-10c).

Edit.
Ursäkta mig. Blandade ihop den med 455. Har nog inte sett denna 450 än vad jag kan minnas.
Senast redigerad av Mange tis 08 nov 2011, 15:44, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

Robertberg  
#145048 Får man fråga vad det är ingenjörn utvecklar? :)

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

utvecklingsingenjör  
#145152
obantteg skrev:Får man fråga vad det är ingenjörn utvecklar? :)


Vi bygger efter era önskemål :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145156 Det låter bra!

Då vill jag ha en ofelbar, fjäderlätt, råstark såg som inte kostar nåt!

Där har du o fila på ett tag! Jag kan ta tio direkt!

:lol:

Ok, utan o skämta så tror jag många skulle uppskatta driftsäkerheten höre än vad som proriteras idag.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

SawTroll  
#145600 Det hadde vært bedre om du fant en uten den e'en, men jeg vet ikke om det finnes - uansett så foreslår jeg at du ser på en 353 i stedet - det er en proffsag, med nedtunet motor og lavere pris enn 346xp.

Användarvisningsbild

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145748 Som sagt har jag inte haft nån 450 här, men har en 445.
Som semipro såg funkar den nog fint i lättare jobb, gallring, röjning, klen skog.
Inget jag håller på med så det har inte blivit mycket kört med den.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

Wärmland  
#454675 Gammal tråd men nu kan jag svara på den med tanke på att det står erfarenhet av 450 sågen, måste säga att den funkar utomordentligt bra! Köpte min ny 2010 och använder den fortfarande, enda som jag gjort med den är rengöring och bytt ut den verktygslösa svärdmuttern. Den fick jag byta för att jag var för hårdhänt och vred av själva vingen man vrider på. Har använt den ganska hårt och har huggit års behovet av ved med den, ca 15-20kbm i snitt per år och även timmer till att bygga ut hus, hönsgård, hundgård m.m. Så den kan jag absolut inte klaga på.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter av Husqvarna 450 e

Brumsten  
#454992 Typisk marknadsföringssåg, köper man en sådan behöver man inte en motorsåg!
Plastvevhus, tål inte värme från kedja och svärd.
Jfr. en tv för samma pengar, inga rörliga delar, står alltid inne i stugvärmen.
En motorsåg, ute i alla väder, många rörliga delar, ska tåla all sorts hantering.
Köp rätt grejorfrån början, det bli inte dyrare i längden!
En som vet!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).