Skotare

Clark eller Olofsfors?

36 inlägg 21676 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#38302 Har svetsat på däckskydd från dom gamla OF banden så nu sitter dom där dom ska....

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re:

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53722
Kenneth skrev:Swelog banden visst e de Mes smide som gör dom?


swelogbanden görs av swingcut i värmland och det är kopior av MES banden

Användarvisningsbild

Re: Clark eller Olofsfors?

Valmet860  
#54606 Har kört lite med en John deere 1410D som hade lite nötta Clark band och dom hade ganska dåligt fäste för att dubbarna var så stora så att dom inte gick igenom isen. Men annars så kanske dom är bra. Spännaren är ju väldigt fin som man kan köra med mutterdragare.

Avatar Fallback
javelhaven  
#144258
Kenneth skrev:Låter ju som Clark ligger bra till, ang Cannada banden så var det problem med att dom nötte däcken så mkt. De va iofs några år sen så dom kanske har fixat till de problemet.
Ni som kör på Clark vilken typ är det ni har? Själv så är det Eco-of eller rocky lite som är aktuellt.......får väl se va de blir :?

Har ett par Grouzer lite, eller GL84. Väldigt nöjd med dem:) Ligger bra på, å drar fint.

Avatar Fallback

Re: Clark eller Olofsfors?

Rickard Eklund  
#144736 Har haft ett par TL75 och har varit väldigt nöjd me dom så på nya makinen tog jag ett par TL85 för att dom är lite grövre. Kommer en uppdatering och utvärdering lite senare.

Användarvisningsbild

Re: Clark eller Olofsfors?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144768 Clark Olofsfors är han släkt men Clark Olofsson ^#(^ ( eller va han heter nuförtiden)??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).