Skotare

gripen går för sakta!!

10 inlägg 4759 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

gripen går för sakta!!

slorken  
#144539 har idag bytt ifrån en Rottne f12 -02 till en timberjack 1110d -04.
den går jätte bra men de är bara det att gripen går så sakta att öppna och stänga..

har provat ställa MAX strömmen på fullt men den går fortfarande för sakta! vad kan de vara måste ju gå å få den å gå lika fort som på Rottnen? de är samma grip som vi hade på den Cranab 0.28...



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144542 A Kolla MIN-ström enl. instruktionsboken

B Kolla % förhållandet mellan olika kranhastigheter

Sen kan det ju va nån idiot som satt dit nån 3/8 slang nånstans.....

Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144547 Den har väl TMC? Bara att gå in i datorn och justera. Den kan bli snabb som en råttfälla. En för smal slang påverkar inte farten men kan göra att oljan blir varm.

Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

slorken  
#144559 ja men jag har justerat den på max men den går fortfarade väldigt sakta virket rullar inte så bra då den stänger så sakta!

   TS
Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144568 Om MIN-strömmen är för lågt ställt så påverkar det MAX-strömmen oxå.
Dessutom om snabb%-en är lågt ställd samt gripens rel. procent i snabbinställningen så går han oxå sakta.

En för klen slang gör garanterat att gripen går sakta 8 tex en felaktig pressning kan göra hålet i en presskoppling nästan obefintligt :!:

Användarvisningsbild

Re: gripen går för sakta!!

Kse  
#144590 Är ju inte ovanligt med en stryphylsa i adaptrarna i rotatorn, dom sitter då inte där för att höja värmen.

Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

Trähitler  
#144617 lås upp datorn gå in på förare f och ställ upp strömmen där, då kan du sedan ställa upp resterande förare. jag har iaf fått gjort så en gång vid grip byte

Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

slorken  
#144660 hur låser jag upp förare F ?

   TS
Avatar Fallback

Re: gripen går för sakta!!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144664
slorken skrev:hur låser jag upp förare F ?


Man måste få en 4-siffrig kod från sin servicelämnare ( ny kod varje gång ),då kan man få höjt max värdet-
Men det normala max¨ska räcka till,vi har en HSP28 med dubbla cylindrar på våran 1110D och han är ruskigt snabb.

Användarvisningsbild

Re: gripen går för sakta!!

skogsjan695xl  
#144802 Sen kan man ju ställe alla funktioner genom A och B knapp på paletten, kanske är så att det står på 10% eller nått bara.
Kranen måste vara aktiverad för att kunna ändra på A och B

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).