Traktorer och processorer

Ny Valta A serie Hi tech

54 inlägg 39633 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

skogsau1964  
#122658 Det er vel noen som påstår at kineseren fant opp kruttet :lol: Dette ble vel litt på siden av tråden :roll:

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Rolfo  
#122669 Jeg ville nok ikke kjøpe noen traktor fra Kina som er veldig dyr, då heller en begagnet Europeer.. men det er riktig det som sies om elektroniske produkter, der vil nok Kina kopier bli like holdbare som vestlige produkter først

Användarvisningsbild

Re: Ny Valta A serie Hi tech

totte  
#122675 Kanske var fel att dra till med 70-talet, 60 är mer rätt tror jag. Och det är sant, dom var inte lika fräcka att kopiera rakt av, men väldigt mycket av det de gjorde var på den tiden ganska rakt av hämtat från västerländsk teknik

Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Rolfo  
#123405 Kan man få tag i bakrutekil til A72 skogshytte i Sverige? Adress til noen som lager. Finnes ikke i Norge så vidt jeg vet

Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Masse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123425 Jag vet inte om dom har men kolla med http://www.olmstadsmide.se

Användarvisningsbild

Re: Ny Valta A serie Hi tech

stegmaster  
#123429
Rolfo skrev:Kan man få tag i bakrutekil til A72 skogshytte i Sverige? Adress til noen som lager. Finnes ikke i Norge så vidt jeg vet

Ville prövd en slik skogshytte först var jeg deg. Tror nemlig at spakene til krana kommer for langt ifra deg med en slik kil.
Det som kunne vært bedre var litt mer benplass, men det blir det vel ikke med en slik kil????
Dette lages vel helst til andre merker som ikke har noen skogshytte for og ha en plass til sentralen??
Det er vel en grunn til at det er den luka til sentralen?
Om det var nødvendig med en kil bak, så hadde den nok vært på skoghytteutgaven allerede. :???:
Selv har jeg sentralen inn i luka bak+ at spakene lener mot meg, og da passer det bra.(hviler albuene på lårene når jeg kjører kranen, så det blir stødig og det blir enklere og få jevne bevegelser.
Tror at hvis du flytter sentralen ut og lenger bak, så blir du sittende med strake armer.
Men vet jo ikke om nye A serie er lik gamle 65 serien, men den ser ikke så veldig annerledes ut på bilder.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Rolfo  
#123688
stegmaster skrev:
Rolfo skrev:Kan man få tag i bakrutekil til A72 skogshytte i Sverige? Adress til noen som lager. Finnes ikke i Norge så vidt jeg vet

Ville prövd en slik skogshytte först var jeg deg. Tror nemlig at spakene til krana kommer for langt ifra deg med en slik kil.
Det som kunne vært bedre var litt mer benplass, men det blir det vel ikke med en slik kil????
Dette lages vel helst til andre merker som ikke har noen skogshytte for og ha en plass til sentralen??
Det er vel en grunn til at det er den luka til sentralen?
Om det var nødvendig med en kil bak, så hadde den nok vært på skoghytteutgaven allerede. :???:
Selv har jeg sentralen inn i luka bak+ at spakene lener mot meg, og da passer det bra.(hviler albuene på lårene når jeg kjører kranen, så det blir stødig og det blir enklere og få jevne bevegelser.
Tror at hvis du flytter sentralen ut og lenger bak, så blir du sittende med strake armer.
Men vet jo ikke om nye A serie er lik gamle 65 serien, men den ser ikke så veldig annerledes ut på bilder.


Jeg vil nok prøve meg fram før jeg gjør noe "drastisk". Såg bare at bakrutekil var nevnt flere steder i forumet, og funderte på om alle gjorde en slik selv , eller om det fans en fabrikant nån stans :)

Tror heller ikke jeg trenger en. Hva fester du ventilblokken i , du tar vel ikke hele stasen inn gjennom luken?

Traktorkroppen og alle vesentlige mål er lik på A-serien og 65 serien, tilogmed 3 syl modellen A72 har like lang kropp som de andre i familien (mens min 365 er kortere enn 465 etc..)

(Har forresten fått bekreftet at Naarva 1000-23 har kvasse gripklør og en kvass kvistekniv i ryggen om du skjønner. Kan dras opp etter treet)

Användarvisningsbild

Re: Ny Valta A serie Hi tech

stegmaster  
#123689
Rolfo skrev: Hva fester du ventilblokken i , du tar vel ikke hele stasen inn gjennom luken?






Tar hele ventilblokken inn i hytta ja. Har den "parkert" på svingsylinderene og står på draget og løfter den over til hytta.
Dette er jo i samme høyde, så det blir liksom bare og svinge den fra vogna og til hytta(trenger ikke løfte den opp i højden).
Har hatt det slik i 7 år nå, og det funker helt ok.
Finns et bilde i den andre A72 tråden.

viewtopic.php?f=8&t=9932

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

ce conny  
#123785 var ut och provkörde A 93 hi tech en i dag var ju nog betydligt tystare en a 95 an och mycket lätatare att få i växlarna, men den var knykigare med fotkoplingen men det blir vel en vanesak

Användarvisningsbild

Re: Ny Valta A serie Hi tech

stegmaster  
#123806
ce conny skrev:var ut och provkörde A 93 hi tech en i dag var ju nog betydligt tystare en a 95 an och mycket lätatare att få i växlarna, men den var knykigare med fotkoplingen men det blir vel en vanesak

Jöss, finns dom redan ute för provkjörning??? :surp:
Tyckte du hytten var rymligare en i standard A serie??
Du kollade vel om det stod "Made in Finland" på den?? :wink: :lol:

Vad menas med "knykigare med fotkoplingen"? var den tung eller fel plaserad, eller hva?? :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

ce conny  
#123962 var väl nog finsktilverkad, hytten var nog bättre på vänstra sidan men men lite trångt på högra sidan då armstödet var bredare,men det var ju bekvemt att köra med elektroniska lastarspaken och riktningsomkastaren,


kopplingen var ju lika lätt som på alla N och mycket bätre rum till föterna men det jick ju inte att slira på koplingen som på vanliga A , började dra fortare än den vanliga a koplingen när man släpte upp den

Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126846 Ny Valtra A83/93 broschyr.

Kan tydligen inte infoga filen eftersom den är över 1Mb.

Skicka ett PM till mig med en epost-adress så kan jag mejla över den.

Användarvisningsbild

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Fiat 4WD  
#137342 Har nån köpt å fått provar sin nya Valtra A83/92 Hitech??

Omdömen :?:

Nåt dåligt? :sad:

Nåt xtra bra? :lol:

Nåt annat

Anders som är villrådig :oops:

Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144195 Bukplåtar finns nu till Valtra A83/92 Hitech.

http://swe.jake.fi/118

Avatar Fallback

Re: Ny Valta A serie Hi tech

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149607
Fiat 4WD skrev:Har nån köpt å fått provar sin nya Valtra A83/92 Hitech??

Omdömen :?:

Nåt dåligt? :sad:

Nåt xtra bra? :lol:

Nåt annat

Anders som är villrådig :oops:


Ett test av Valtra A93.
http://www.farmersguardian.com/home/mac ... 87.article

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).