Skogsvagn (Huggarvagnar)

Sjunkande priser på huggarvagnar

5 inlägg 3851 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sjunkande priser på huggarvagnar

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14359 Är det någon mer än jag som tycker det verkar som att priserna är på väg ner? Är det vissa märken eller storlekar tro eller generellt.
Bra för mig som är sugen på att byta, fast samtidigt minskar ju den jag har i värde.



   TS
FTG
Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14378 Vad baserar du detta på? Nytt? Begagnat?

MVH
MN

Avatar Fallback
JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14408 Jag tänker på begagnat. Exempelvis var det en Patruuna med vagnstyrning, hydrauliska stödben, 400 hjul och vinch för 38 000.
Såg även en Kronos med likadan utrusning samt eget hydraulsystem för 46 000. Kollar man hos Lantmännen så har de faktiskt ganska mycket under 50 000. Ett tag tyckte jag att det inte fanns nånting under 50 000.
Vissa märken verkar dock behålla värdet, exempelvis FMV, eller så är de lite övervärderade i fröhållande till sina konkurrenter?

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14410 Måhända att FMV har ett högre andrahandsvärde, typ Volvo V70, men dom var marknadsledare länge.

De har kommit endel som inte kostar så mycket nytt och då måste de begagnade sjunka lite i pris för att de ska bli sålda.
Breda hjul är värda lite mer men kolla lederna om de är billiga oavsett märke :wink:

Avatar Fallback
Ingvar  
#14415 Har haft samma fundering, det verkar också finnas otroligt många till salu.. Slå in griplastarvagn eller huggarvagn på blocket och sök på hela sverige, så kan du se....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).