Öppna kategorin

Återbetalning av gårdsstöd

13 inlägg 4998 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Återbetalning av gårdsstöd

New holland patu  
#143868 Är det någon mer som har drabbats av krav på återbertalning av gårdsstöd pga för många träd i ängen?

Jag har tänkt överklaga och skulle vilja ha tag i den mall som LRF tagit fram. Problemet är att jag inte är medlem och inte kommer åt den på hemsidan.

Någon som vill vara bussig och lägga upp den här?

Tack på förhand.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

Robertberg  
#143874 Varför vill du inte bli medlem?
Du får rabatt på många varor, + nämnda mall.

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

New holland patu  
#143886 Vill och vill, det är min far som är bonden och jag försöker hjälpa till. Det käns som en lång väg att övertala honom om att bli medlem.......

   TS
Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

Robertberg  
#143898 Då förstår jag helt, gamla bönder med principer är inte lättövertalade!

Kan tyvärr inte hjälpa dig angående mallen, men väl ett trådlyft..

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

aspekulla  
#143914 Man kan ju alltid bli personmedlem o slippa blanda in den äldre generationen o hans företag. ;)

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

Minken.  
#143955 Hehe rätt åt dig snålfan. Skriv egen överklagan.

(Själv är jag inte heller medlem)

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

Tosca  
#143963 Borde inte länsstyrelsen kunna ha mallen med? Bör ju kunna förenkla för dem om alla överklaganden följer samma upplägg.

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

skogshasse  
#143968 hej på dej om vi andra i samhället får för mycket bostadsbidrag sjukbidrag mm så får ju vi också betala tillbaka och det är väl rätt så varför ska inte du new holland patu betala tillbaka om du har fått för mycket är ni något undantag mvh hasse

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

Tosca  
#144066 Problemet med de bidrag som ska betalas tillbaka är att när de betalades ut var det för mark som var besiktigad och godkänd.
Sverige har i efterhand fått bakläxa av EU och kraven har skärpts på hur mycket träd och buskar som får stå på marken.
Om man jämför mot din liknelse med sjukbidrag så skulle försäkringskassan komma och säga att ditt brutna ben som du var sjukskriven för för några år sedan inte berättigar dig till sjukskrivning därför att reglerna ändrats... Så du får betala tillbaka sjukpenningen...

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

jd6630  
#144070 frågan e ju om de e dåtidens regelverk som gäller eller dom nye. träd kan ha växt upp eller fällt blåst omkull. dom här eu reglerna e rena djungeln, o ingen vet väl vad sm gäller egentligen

Användarvisningsbild

Re: Återbetalning av gårdsstöd

loppan  
#144092 Det handlar i grund och botten om att eu vill ha tillbaka pengar eftersom dom anser att jordbrukspolitiken är för kostsam.
Man minskat budgeten för jordbruk helt enkelt,sen hittar man på en ny regel som ursäkt.
Regeringen hade t o m med återbetalning av jorbruksstöd i senaste budget som en post
på plussidan på 375 milj.

De flesta gamla eu länder i västeuropa likaså,inget annat en en punktskatt alltså.

Avatar Fallback

Re: Återbetalning av gårdsstöd

wigge  
#144246 Varför måste dom flesta trådar senaste veckan förstöras av en massa spam om reklam?

Användarvisningsbild

Re: Återbetalning av gårdsstöd

totte  
#144300 Det är ett pris som man får betala för en öppen kategori. Tryck på Anmäl-knappen så fort du ser nåt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).