Skogsvagn (Huggarvagnar)

Villken griplastarvagn är sämst

73 inlägg 66248 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116858 När man ska gräva har man väl ända grävaggregat, traktorgrävare eller grävmaskin. Ingen griplaster är byggd för att gräva med. Idiotiskt att använda det och helt otroligt att tillbehör säljs till dem. Eller menar du att gräva med gripskopa? Det är ju i alla fall lite skonsammare om man har lite mellan trumhinnorna. ;)

FTG
Användarvisningsbild

Re: Villken griplastarvagn är sämst

molnia  
#116896 Vi har inte grävt med våran kran varken gripskopa eller grävskopa men den höll ändå inte. Som du säger student så är inte någon kran byggd för att gräva med då ingen grävmaskin eller traktorgrävare har ett vridhus som är så klent som till en timmerkran. Jag kan sträcka mig till att ha gripskopa på kranen och gräva upp slamm och ris i botten på gamla diken men det är så mycket effektivare att hyra en grävmaskin och gräva med.

Användarvisningsbild

Re: Villken griplastarvagn är sämst

molnia  
#116901 I denna forumtråd; Oj så det kan gå........ så finns det bilder på en patuvagn som har knäat i bakaxeln,det är inte våran vagn men det var ungefär så det blev.

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

Bullarn  
#117117 Sonnys huggarvagnar e väl annars en het kandidat till första plats på sämsta listan? Farsan hade en för länge sen å den gick väl fint tills man ville jämndra virket lite mot grinden, då vek sig gripen :???: Och då va vagnen ny!

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

valtra a 72  
#117124 Jag hade en sonny skogskran på 80 talet och vad jag minns var att det fanns inga bussningar i lederna.

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117344 student: Ganska förmätet att säga som du gör "Idiotiskt att använda det och helt otroligt att tillbehör säljs till dem." De skulle inte säljas om det inte fanns efterfrågan och de flesta kunderna begriper faktiskt att man inte kan fösa igen schakter på samma sätt som med en 20 ton grävare...

Nog OT i denna tråd.

Morgan Nordin. K.T.S Maskiner

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117345 Eller så vänder man på det! Det kan ju vara så att ni som säljer dessa vagnar vill sälja mer tillbehör och då tar fram de redskapen som sedan skapar en efterfråga.

Om ni vill att vagnarna ska hålla så måste ju köpare vara väl medveten om att det är dy och kanske lite i sandhögen han ska gräva med den. Jag har sett med egna ögon att så inte är fallet, men sedan ska man inte dra alla över kamm! :)

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

BM 35  
#121720 Ingen som har en riktigt tråkig historia om en dålig vagn?

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

BM 35  
#143573 HALLÅ,,,,,finns det inget tragiskt roligt att berätta om någon vagn,,,

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

valtra121A  
#143642
BM 35 skrev:HALLÅ,,,,,finns det inget tragiskt roligt att berätta om någon vagn,,,

Kolla lite på sidan 2 i denna tråd, mest tragisk men lite humor är det ändå att ett så pass vanligt märke inte klarar heltidsanvändning....

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

BM 35  
#143726 Jo jag har läst det förr,,,,vad har du för vagn nu eller har du kvar den,,,
Och jag som köpt en moheda nyligen en liten 7 tonare tycker den ser ut att vara välbyggd om jag kollar svetsar och så,,,har inte kört så mycket än men ska hugga lite fröträn och köra fram nu i höst

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

valtra121A  
#143730
BM 35 skrev:Jo jag har läst det förr,,,,vad har du för vagn nu eller har du kvar den,,,
Och jag som köpt en moheda nyligen en liten 7 tonare tycker den ser ut att vara välbyggd om jag kollar svetsar och så,,,har inte kört så mycket än men ska hugga lite fröträn och köra fram nu i höst

jag har faktiskt den vagnen kvar, den är lagad o förstärkt på alla sätt o vis nu. borde byta ut den men man får inte ihop en kalkyl som håller på bara 3år tyvärr.

Avatar Fallback

Re: Villken griplastarvagn är sämst

saekb  
#405435 Funderar på att köpa en Moheda mod 71 från 2012. Ni som kört några år med en sådan, vad har ni för erfarenheter av denna? Vilka är de vanligaste bristerna /skadorna?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).