Socialt (mer om oss)

Höstrapporten 2011

113 inlägg 37856 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#141865 I Gefle dagblad idag står det att Gävle hade minst nederbörd i s.norrland i september (54mm) Torrare än normalt. Får väl igen det i vinter med en massa snö. :sad: Brukar jämna ut sig på ett år.
Nu börjar kylan att komma känns det.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#142139 -1,6 i går morse första gången vi hade minusgrader ute vid stugan, men det var bara ett skrämskott, imorse var det +6,1, åter en stormnatt där det blåst minst lika hårt som den dagen vi hade klass två varning och minst lika högt vatten, men hör och häpna bara ett lätt regn.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#142677 En perfekt fin höstdag idag, uppe på 11 grader, vindstilla och soligt. Blev läge att fixa en del i trädgården som inte blivit gjort innan pga ruskväder och kyla. Och nu är trädgårdsmöblerna inne under skärmtaket. Detta betyder också att nu står snöslungan redo i uthuset, den stod nämligen över sommaren där möblerna är nu. Den rockaden är stående höst- och vårsyssla.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142721 Imorgon blir det sista turen med hojen inför vinteruppehållet. Sedan är det ide som gäller :wink:

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#142901 Känns lite vemodigt, i dag har vi flyttat hem från stugan där vi bott sedan påsk, på onsdag åker vi ned till dottern och barnbarnet i Göteborg, där blir vi en vecka tror att det blir full rulle den veckan, han är rätt livlig.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#142909 Vemodigt, ja lite eftersom båten vid stugan snart gjort säsongens sista tur. Skulle gärna ha haft lite fler abborrar i frysen innan isen lägger sig på sjön.

Tills nu har vi haft en lång period med klar och kall luft fast det spås lite regn under Tisdagen.
I skuggiga partier ligger en tunn tjälskorpa kvar över dagarna.

I september fick en SMHI-station, drygt en mil bort, 110 mm nederbörd.

Ställer samma fråga som "Micke på stubben", hur och var hittar man statistik om vädret tex föregående månad.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142924 Höstens inlejda skördare har anlänt. I år blev det en JohnDeere 1070. Har ställt undan röjsågen och sparkat liv i skotaren.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Nolltax AB  
#143031 Idag tömde gud poolen inför vintern.......

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143206 -2 idag, vintern kryper närmare :???:

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#143216 Här är det ordentlig frost mest varje natt nu, om det inte är oväder istället.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Micke Holmgren  
#143231 Jo, skrapa rutan på bilen några mornar nu, men än är det ett tag till snö och vinterrapport, eller?

Räknas första snön så leder väl KSE men det är väl höst till november?

:)

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#143255 Håller med om det Micke, har dock fått ge mig några gånger när det kommit stora mängder snö i oktober. Annars anser jag att det inte bör vara vinter före 15:e november, det skall vara höst. Det har hotats med snöfall i natt, men sen skall det bli betydligt varmare frmåt dan så blir det nåt så får man hoppas det försvinner, så att vi tryggt kan fortsätta med höstrapporten ett tag till.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143268 igår höll man på att sladda av vägen så ja nu är väl hösten här!
30 minuter senare när jag körde samma väg hem så låg det en jeep i diket i samma kurva. så nu är det nog dax för vinterdäck!

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#143274 La på däcken förra helgen, var väl timat, på måndagen var det blixthalka på Bjurholmsvägen bortom Vännäs.

Säsongen första snöfall kom faktiskt i natt, bara lite puder som inte täcker ens, och i stort sett borta nu, så än är det höst.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#143280 +14 just nu och gräsmattan har växt sen jag klippte den före älgjakten. Frugan och jag satt i Baden-Baden stolarna tills nu med en varsin öl till den sköna (sista?) solvärmen.
Kommer en del folk på grillning nu bla Famag med sambo. ha de!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).