Vedmaskiner, flishuggar

Dags för större vedmaskin

8 inlägg 4837 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dags för större vedmaskin

e_pettersson  
#141444 Går i tankar om att byta upp mig, idag en hakki 1*37.
Funderar på en Kisa kubik, eller en hakki Big x Någon som har erfarenhet av dessa maskiner? Kanske någon annan? förslag?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

ryared  
#141458 Jag har en kisa kubik och den funkar kanon. Man ser verkligen att det är robusta grejor. Hade en bala agri innan men den var lite klen i trycket tyckte jag. Enda nackdelen med kisan som jag ser det är transportbandet. Väldigt stort och otympligt. Hade varit bättre om det hade varit integrerat med processorn.

Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

vedhandlaren  
#141462
e_pettersson skrev:Går i tankar om att byta upp mig, idag en hakki 1*37.
Funderar på en Kisa kubik, eller en hakki Big x Någon som har erfarenhet av dessa maskiner? Kanske någon annan? förslag?


´jag hadde inte satsat på en japa ialla fall. har en japa 375 och en 450 med har bara haft bekymer med dom. har ingen erfarenhet om hakki. själv tittar jag på posch. det är riktiga kvalitetsmaskiner. men allt beror på vilken årskubik du kör.

Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

e_pettersson  
#141562 transportbandet? täncker du på de som sitter på stegmataren?

nej japa har jag aldrid riktigt gillat, posch och big x´en ligger väll i ungefära samma prisklass om man inte tittar på deras största?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

vedhandlaren  
#141772 när du kollar på nya maskiner så jämför vikten på dom för att få en uppfattning om kvaliteten. det säger inget om utförandet men om dimentionerinen på den, ett tipps bara!

Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

ryared  
#141806 jag tänker på den blåa transportören. Den är onödigt stor och benen är i vägen. Måste om du skall fylla ett släp komma från sidan annars är benen i vägen. Tycker dom som har transportören integrerad i maskinen har en bättre och smidigare lösning. Men det är klart det gäller väl bara dom som har väldigt trångt än så länge och väntar på att bygga ut.


http://www.kisaved.se/produkter.html

Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143238 Har du kikat på Tajfun 420?

Avatar Fallback

Re: Dags för större vedmaskin

e_pettersson  
#143395 har tittat på dom tycker inte om dom faktist.

Någon som vet någonting om nya palax ks43? Spec fakta osv?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).