Skördare

köpa maskin

11 inlägg 4645 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

köpa maskin

dexter  
#142874 Okej vi leker me tanken. Om ja befinner mig i ett annat land och vill köpa maskin från sverige (gäller ny maskin) gäller garantin och hur blir de me ev service?

Nån som vet? Har funderar på de i 2 dagar men kommer inte på nåt logiskt svar.



   TS
Användarvisningsbild

Re: köpa maskin

221  
#142893 garantin måste ju gälla.. de har väl service verkstäder utomlands? ser man i alla fall på en del hemsidor..

Avatar Fallback

Re: köpa maskin

dexter  
#142976 Jo men om du köper en asus data eller va som helst så måste du lämna in den där du köpte den om garantin ska gälla..


Kanske lite halvkasst exempel.

   TS
Användarvisningsbild

Re: köpa maskin

221  
#143025 jovisst. men har dom service verkstäder så är väl dit de ska vända sig.. de expoterar ju rätt mycket så kan inte tänka mig något annat, ingen köper väl en maskin 4 miljoner utan garanti?

Avatar Fallback

Re: köpa maskin

dexter  
#143034 Nä självklart inte. Men har du rätt till garanti på sakerna och garantiservice hos en verkstad i utlandet när du har köpt maskinen i sverige?

   TS
Avatar Fallback

Re: köpa maskin

Tosca  
#143037 Ett exempel: Rottne har ju ingen återförsäljare i Finland, hur funkar det?

Användarvisningsbild

Re: köpa maskin

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143069 jaha, är garantin verkligen nått att hänga upp sej på?? 2000h - man lär ju köra minst 8000 innan den är betald, alltså vet man att större delen av tiden kommer man köra utan garanti..
Men visst är det kul att se så maskin funkar iaf när den är ny...

Avatar Fallback

Re: köpa maskin

JD 2006  
#143072 Jd har väl 6 eller är det 8000 timmars garanti iaf på drivlinan så det kan ju vara bra att veta om man har gällande garanti där man ska köra eller inte....håller med om att 2000 timmar så är det ju nästan detsamma om det gäller eller inte.

Användarvisningsbild

Re: köpa maskin

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143081 Har JD kvar det fortfarande? Har för mej att det försvann i somras?

Användarvisningsbild

Re: köpa maskin

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143105 drivline garantin försvann i somras

Avatar Fallback

Re: köpa maskin

JD 2006  
#143142 Oj det visste jag inte.....roligt att man får lära sig något nytt varje dag :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).