Skogsnyheter

Mest lönsamma pappersbruken 2010

2 inlägg 1429 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mest lönsamma pappersbruken 2010

Fredrik Reuter  
#142483 Nordisk papperstidning har sammanställt en lista över lönsamheten hos pappersbruken 2010. Finska Metsä Botnia toppar, Södra Cell tvåa och Billerud trea.

Sammanställningen visar också att det gick bäst för de medelstora företagen som toppar med en genomsnittlig rörelsemarginal om 9,4% (vinst innan avdrag för finansiella poster och skatt).

http://www.mentoronline.se/iuware.aspx? ... oid=145089



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Mest lönsamma pappersbruken 2010

Engelthon  
#142493 Ööö Rottne 10?? Över SCA! Tycker att jag hade koll på detta men nu blev jag brydd.

Men Norske ligger sist medan Botnia som det var så illa för. Vet att dom gick igenom ett stålbad här 2008-2009 så det måste vara en bedrift :-o

Men jag får utse Powerflute som årets skräll. Dom har inte precis en produkt som är välbetald om man säger så :lol:

Samma med Rottne har bara ett massbruk som går hyfsat men att dom hamnar så högt måste vara nått med försäljningar av Rockhamar eller nått för det bolaget har jag förlorat stora pengar på #-o

I övrigt tycker jag att listan avspeglar rätt bra som det har sett ut dom senaste åren.

Eller vad säger du?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).