Öppna kategorin

JAKTRÄTT

6 inlägg 4093 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

JAKTRÄTT

Tall  
#140892 När jag köpte skog så skrev ägaren att han hade jakträtten på 10 år i köpekontraktet. Har inte jag rätt som markägare att ta ut arrende för jakten på min egen mark??



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: JAKTRÄTT

Skogshuggarn  
#140909 Har ni redan skrivit kontrakt för jakten utan ök gällande ersättning så är det nog svårt.
Möjligt att du kan säga upp honom, och göra om/nytt kontrakt?, men det beror helt på utformningen av vad som står i köpet.

Avatar Fallback

Re: JAKTRÄTT

Krokmark  
#140910 Har han skrivit att han har det i 10 år så har han det oavsett vad någon säger...
Blir svårt att bli av med honom

David

Användarvisningsbild

Re: JAKTRÄTT

totte  
#140974 Allt beror på vad det exakt står i kontraktet. Står det att han har jakträtt utan ersättning till dig så är det så. Står det ingenting om ersättning i kontraktet så är det en förhandlingsfråga.

Avatar Fallback

Re: JAKTRÄTT

Tall  
#141006 Står bara att han har jakträtten på 10 år.Funderar på att kräva en penning för jakten ,om jag nu har rätt till det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: JAKTRÄTT

Skogshuggarn  
#141040 Fråga.

Är köpet upprättat hemma "kring köksbordet" eller hos mäklare/jurist?.
Vad som är intressant är vilken upplåtelseform man använt sig av i köpekontraktet.

Arrende eller nyttjanderättsavtal?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).