Traktorer och processorer

Köpråd traktor

48 inlägg 28484 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140550 Ang drivning på vagnen: Nej jag vet, och den stora är för dyr!
Har föresten sett nå gamla enaxliga vagnar med kardanaxel till vagnens axel, drdom drivs via k-axeln antar jag? Hur är dom?

Länkar till en här:
http://www.blocket.se/alvsborg/Griplast ... a=23_2&w=3

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140555
axwell skrev:
jd6630 skrev:var axwell fått de ifrån att de hjälper skapligt vet ja inte, menar nog i skogen för på väg e de underbart.


På väg och även första snölagret i skogen är de "underbara". Mina får sitta i året om, kör så korta sträckor på asfalt.
Bronco är betydligt billigare, tror inte att de är sämre.


i skogen e de kanske inte nått o ha, men dom e ju inte heller gjorda för skogs körning.
bronco vet ja inget om, kör bara me maxigrip, vore ju skoj o testa nåt annat men får bli nästa år me nya däck då. mina snödäck e dubbade o klar o ligge rpå pallar i maskinhallen på ett pallställ.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140556 JD: vad ska du ha för din case då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

80-90  
#140564 hej har en fiat 80-90 till salu 89-års m trima 1420 lastare , bukplåt 5200 tim . komplett service bok .. 125 000 plus m då följer gafflar å en skopa med

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140565 Case Ih Maxxum 5130

1993års modell 11000 timmar
115hkr
4 wd
pto 540/540e 750/750e 1000vars
el manöveread lyft
4 dubbelverkande hyd uttag
backvarnings system med ljus och ljud samt kamera och en kamera över redskaps fästet till lastaren
40km låda
runtomtäckande arb,belysning med 35w xenon, radio cd och usb ansl.
luftfjädrad stol med sväng och plan dämp
nyservad av auk verkstad nya spridare och oljebyttad med filter, ac servad
lastare ålö 970 2006års modell
hyd redskaps fäste 3-4 funktion. sms euro fäste elyoustick handsk anslutning av hyd paket till ventil paket och 3-4 funktion
pris 125000+moms billigare vid snabb affär
mycket traktor för pengarna. och garanterat 5000timmar utan att man behöver lyfta huven



finns nog bild i albumet

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140577 Fundera på det där med 40 kmh, det är större skillnad än siffrorna antyder, så om du
funderar på att köra 5 mil efter väg ibland, spara till en 40 kmh traktor.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140581 Slurfi: Jag vet, har kört lite väg och blivit totalt omkörd av en 40km/h grävlastare.

Jd: Hittade ingen bild på traktorn vad jag kunde se, ev den som är tagen i mörker ned en massa lampor? Kollade hur som helst upp hur dom såg ut på blocket, ruskigt fin!! Känns som lite över min budget men jag inser att det är ett bra pris!
Lagom avstånd för en premiärtur också.. Fast som sagt mkt pengar, behöver nog hitta på fler sätt den traktorn kan inbringa pengar på då än vedhämtning i bygden och framtida leverans av brännved om det ska vara motiverat.

80-90: Även detta verkar vara ett bra pris!

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140584 här e en ny bild på pärlan. mjo de e en del pengar men du kan ju säkert få skotta snö till granntanten

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140585 du får ju mer traktor med casen än 80-90 större tyngre kraftigare modernare. powershift kopplings fri framback
men den har gått 11300 timmar i dag vilket är en nackdel. men vet också att den har många timmar kvar o släppa till
tycker att kopplingsfritt o powershift e ett stort + om du ska ha lastare. såvidare du inte går upp en halv mille o köper steglöst!!!!

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140591 Blir ju lite sugen kan jag säga.. Tajfunen får nog vänta ett år och faxen jobba desto hårdare isåfall.

11 000h säger mig inte så mkt då jag inte har så stor traktorvana, vet så att säga inte hur mycket dom har att ge.

Följer det med nå lastarredskap?

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140596 jasså de kliar i fingrarna nu.... har du kommit igång me vdhandel lite smått eller du väntar till våren
11000 timmar e en del samma som klock timmar så du kan ju räkna ut antalk dygn den har gått.
ca 470 dygn men den e alltid servad i god tid o väl underhållen så ja vet du kan plocka ut 5-6000 timmar till utan problem. e just därför som ja e i val o kval byta nu eller byta om 5000 timmar till
får 125000+moms av op maskiner om ja köper en ny john deere steglös med lastare för 1675000kr+moms.
nja den e till salu tills ja ångrar maj.
inga redskap ingår i priset men du kan få med
skopa 200 skopa 260 tandad skopa 180 kombiskopa 240 balspjut pallgafflar stengrep snöblad sandspridare 540x65x38 saamt 520x55x26 hjul inkl dubbelmonatge 18,4x38 samt 16,9x28 som sitter på samt 9,5x40 och 8,4x30 radodlingshjul samt klack däck 20,8x38 och 16,9x28 färdig dubbade o redo för snö. har även frontvikterna till den som va me orginal

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140600 Har inte kommit igång med vedhandeln ännu, väntar till vintern. Måste regga firma och lite sånt först. Måste få tag i mer råvara.

Hade tänkt köpa vedprocessor och en halvdan traktor och sedan byta upp mig till bättre traktor men jag har en tanke om att åka runt med processorn o ch klyva upp folks årsförbrukning och då går det ju inte att harva runt i en bm 320 eller liknande

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140601 aha seriös kille ska ha F skatt innan han börjar. du kan ju prova o sälja lite redan nu o testa me faxen, kanske lite sent om du inte kan få tag på torra stockar eller döda askar
ska du köra o kapa till folk får du ju ha en stilig traktor, ente en hirked gammal puff. vet inte hur marknaden ser ut för o kapa upp till folk, sett på blocket de finns längre upp i landet men inte här nere
iså fall kan du ju kapa upp 3000kbm stock till maj så har du o göra

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140614 Jd: Nej precis här nere verkar det inte finnas, men samtidigt eldar många med ved..?
Japp behöver f-skatt för att dra momsen på maskinerna då jag inte har jordbruksfastighet. 40km/h traktor är nog inte fel om man ska bege sig 2-3mil iväg.
Samtidigt tickar timmarna på om traktorn även då ska dra processorn..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140615 Har föresten sett nå gamla enaxliga vagnar med kardan till vagnens axel, dom drivs via traktorns k-axeln antar jag? Hur är dom? Kopplar man isär det vid transportkörning?

Länkar till en här:
http://www.blocket.se/alvsborg/Griplast ... a=23_2&w=3

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).