Skördare

ÖSA FMG 762/280

589 inlägg 277816 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#138481 Hej är det någon som har erfarenhet av en sådan skördare.Det är min första skördare så jag
vet inte mycket om den.Den har ett Timberjack mätagregat .


Senast redigerad av Lindqvist fre 09 sep 2011, 13:08, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Zorro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138555 Jag har kvar en masterskördare som extramaskin
Min har varit tvågreppare från början och är ombyggd av Timberjack så det är Loglift 200 kran TJ 3000 dator och 762C aggregat man byter även ut den ena rexrotpumpen från 71 cc till 100cc

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#138568 Tack för det.
Jag har inte fått hem min ännu jag väntar på transport och det blir väl en månaders genomgång och att lära sig så mycket att man vågar ta den till skogen. Den var 20000 timmar med körd och verkade bra hållen .Men den har ju stått nu ett halvår så det är
väl mycket som krånglar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#138667 Finns det något ställe i detta forum där man skulle hitta lite tecknisk data såsom smörjschema ,el schema, bilder ,broshyrer olje specifikationer däcktryck mm. Maskinen är en 6-hjulig ÖSA FMG och Master står det på sidan av hytten. Jag är inte säker men det verkar som en -91 årsmodell.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138785 Tror jag har en instruktionbok liggandes nånstans.
Ska försöka hinna scanna in den på "skogsbiblioteket"

Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138933 Kap. 1 och 2 finns i "biblioteket" ( kap. 2 är service )
Ska försöka hinna med resterande kapitel till helgen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#138981 Det var nog det bästa som kunnat hända helt otroligt jag trodde aldrig att det skulle vara möjligt att
få så bra information. Jag står i evig tacksamhet skuld för detta Simba. Hoppas jag kan stå till tjänst
med något tillbaka åt dej eller någon annan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#139956 Går det att på något vis få information om Timberjack 3000 dator samt knapparna för manövrering av
agregatet det är funktioner som är borta tycker jag. Det är ju gammla greijer men det är svårt att reparera när man inte vet när de skall funka.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140366 har suttit o nostalgiläst pärmen nu fy fan man saknar FMG ÖSA pärmarna, lättlästa tydliga instruktioner o bra illustrationer

Simba kan du inte skicka katalogen till dina vänner på JD med ett står PM så här ska intruktionsböcker göras :wink:

Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140372 3000 bokens 2 första delar (av 3 ) är inscannade,blir tillgängliga när Fredrik har godkänt :mrgreen:

Jo,dom kunde göra instruktionsböcker i Alfta 8)

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#140493 Ett stort tack för att du kämpat och scannat in dessa böcker. Om jag inte får maskinen i skick nu så är det nog fel på mig. Men nu inser jag vilka möjligheter man har med att var med i ett sådant skogs forum. Men jag vet inte ännu hur man skall använda sig av forumet tex sätta in bilder och
har också lite litteratur om skogsmaskiner som någon kan ha nytta av men det kommer väl med tiden en sak i taget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#140495 Har nu också börjat på aggregatet och svetsat en hel del hur känsligt är elektroniken där .

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140504 ska du svetsa så bör du koppla hur HHM en för säkerhetsskull
skulle va lite roligt med bilder på mastern :)

Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140517 Del 3 är uppladdad och väntar på godkännande :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#140535 Håller också på att måla hela maskinen och det fina med det är att man lätt hittar lösa bultar bortfallna bultar och sprickor delar som lossat och behöver svetsas som man annars inte skulle upptäcka.
Målningen göres med pensel och målar man inte när man skaffat maskinen så vill den sedan aldrig bli målad. Man är så ivrig då och skogsmaskinsägare..

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).