mån 17 okt 2011, 07:16#142867
Är inne på min 5:e Yamaha.
Kubikordning: 125-350-450-550-700.
Yamaha 700 är en lätt och stark 4-hjuling. Vissa tycker att det är bättre med tyngd(läs: Polaris), men jag tycker att smidigheten är mer värdefull. Så stora timmerlass att dom där sista kilona behövs behöver man inte dra....
550-in var bra, och det bortbytet var egentligen onödigt.
450-in är lite klen, kan slira på kopplingen utan att komma iväg s.a.s.
350-in saknar ju hög/låg = värdelöst.
125:an var insteg, även om den fungerade med en släpkärra efter...
Du skriver att du ska ha en arbetsmaskin?
Då bör väl skogskörning, liksom snöskottning och kanske släpekärrejobb, etc ingå?
Känns som att VImek , m.fl. är 100% skogsmaskiner?
Märkesvalet bör också styras av hur nära du har till återförsäljaren. Det är mycket värt att ha nära till dem(och en god relation med dem).
Min 700:a som, inte gått 50 timmar ännu, drar 3 liter/timmen, men då har jag'moddat' den för lite mer pulver i accelarationen...
Massey-Ferguson 5435 -11 med Moheda 10S - 2.60TL
Volvo BM400 -66
Hymas 900T -82
Yamaha 708 Grizzly -16 med Kellfri wireförsedd skogsvagn
Ockelbo 600 -79
KTM 450 KLX -08
Harley Davidson Heritage Softail Special -98
Linhai 300-06 med flakkärra