Skogsvagn (Huggarvagnar)

Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

6 inlägg 3200 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

slatte  
#140191 Tänkte bara varna lite för tjuvar som åker omkring i vårat område de var igår natt hos grannen och tog 2 ventilpaket till patu kärra med kran och stegmatare med kran och elverktyg.

Detta skedd ungefär 5 mil söder om Jönköping i trakter kring Hestra,Öreryd,Isaberg.

Samma dag har en polskreggad buss synts i området på lustiga ställen en vinrödd minibuss av något slag. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon, och hindra så att detta inte händer för andra olyckliga :(



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

Solhemsskog  
#140210 Samma sker i Dalsland/Bohuslän ventilpaket på skotare och skördare, slangarna klipps av i kopplingarna med bultsax, sladdarna slits av... även verktygs och dieselstölder pågår förstås i vanlig ordning.
Polisen avskriver anmälningarna lika fort som dom får in dom, dom har enligt sig själva inte pengar till´sådana fall, utan prioriterar enklare brott som lätt kan skiva ut en bot på.

Satans folk som inte vet skillnad på mitt och ditt!

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

Naders  
#176681 Ja då verkar det som de flyttat söderut då....
Inbrott som följd i flertal byggnader runt Askaremåla och Älmta....
Elverktyg stulna av finare kvalisort...
Doch hade jag låst intill boden med skogsutrustning. Hemska tanke om de kommit in där :roll:

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

esom2  
#176798 för ett par dagar sedan ränsade nån våran koja. fick med sig elverk, motorsåg, vertyg m.m... dom hittade nycklen till maskinen och där inne låg nycklen till kojan. detta va 4mil söder om jönköping utanför nässjö. så göm nycklarna väl!!

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

Skogstomte  
#176803 Göm inte nycklarna, ha dem på er istället även om det krånglar till det när alla behöver varsin nyckel. Uppdagas det att nycklarna är gömda i närheten så är ersättningen från försäkringsbolagen i fara.

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket och elverktygtjuvar i farten

Herr Krånglin  
#176834 Låser gör man bara för ärligt folk.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).