Servicebyggnader

Garage

29 inlägg 17114 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Garage

m_guld  
#13959 Måste lägga in en bild på mitt (lilla) projekt och höra vad ni tycker,tyvär hann jag inte få igång värmen innan vinter men nästa vinter blir det kockum renovering i värme!



   TS
Avatar Fallback
m_guld  
#13960 Får inte in nån bild jag gör nog fel :(

   TS
Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13962 Ja den som hade ett garage :( Har bara ett garage i källarvåningen av kåken och där får man inte ens in en bil just nu :(

Hmm undrar om man skulle slänga ut allt som står där så man iaf kan vara ine och meka med bilen i värmen. Har liksom aldrig tänkt på att man skulle kunna utnyttja det garaget för vintermekande på bilen utan det har hela tiden varit ockuperat av mina samlingar prylar. Hmm hmm nu får jag fundera hur jag skall ha det.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#13964 Bilden måste vi ju se! :wink:

Har du läst:
http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=71

Om du gjort det och det ändock inte funkar, hör av dig så ska jag ledsaga.

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Marc  
#13965 En garagerenovering jag gjorde i januari. Kanske kan ge inspiration till någon. Nerstökningen har en 40- talist fixat :)

Före

Bild




Efter


Bild


Bild

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#13966 Känner man igen den översta bilden eller... :wink:

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13972 Fin ordning!

Ja det är härligt med garage denna årstid. Man riktigt myser på mornarna då man smyger ner till garaget och rullar ut bilen, varm och skön. Inte utan att man har lite skadeglädje då man sakta åker förbi grannar som står och skrapar is på kalla bilrutor.

Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13980 Hmm mitt garage såg ut så här för någon vecka sedan
Bild


Hmm udda hobby? Jo jag vet. Nu är det lite omflyttat och ännu stökigare. Får köra bort allt till min "spelhall" men det huset måste också tömmas/renoveras innan det kan bli något av där. Fasen också varför samlar man på sig en massa skit? Jag måste ju byta hjullager på bilen. Får helt enkelt låna ett garage av någon för det

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13986 Lite udda ja men ganska kul va? Jag var lite insnöad på Jukeboxar för många år sen men har ingen kvar idag tyvärr :( . Vet inte var du bor men har du vart hos Broms Automat AB i Bettna nån gång? Det var som att komma till Paradiset. Ett stort järnvägsgarage fullt med automater o jukeboxar, Hundratals i långa rader. Gick o dreglade en hel dag där :) .

Magnus M

Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13988 Näpp tyvärr aldrig varit där. Kul är det ja, man måste ju få leka lite också :)

Just nu är det flipperspel som gäller, har 2 riktigt bra i garaget för tillfället och så ett till som jag tänkte pressa in imorgon. Sedan finns det 4 till ståendes i varierande skick (alla funkar mer eller mindre, men det är lite jobb på dem) Tänkte försöka fixa iordning förrådet och göra mig en liten bar och spelhörna där, men man har ju aldrig tid över för det man vill göra :)

Jukebox lär det bli en också så småningom, förhoppningsvis innan jul, vi får se vad tomten har i säcken, eller kanske han har ett nytt flipperspel med sig till mig :)

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13993 Så här hade jag tänkt mig mitt framtida garage/verkstad.

Bild

Bild

Själva verkstaden är i den delen med platt tak, den är på ca 80kvadrat. Portarna är 3m höga och 2,5m breda.

I delen med brutet tak skall det bli tvättstuga och pannrum.

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14004 Håller med ang garage! Största anledningen att jag bor i villa.
Dubbelgarage med kokvrå är en optimal (ungkarls-)lya.

/Nisse

Avatar Fallback
m_guld  
#14014 Testar igen
Bild

   TS
Avatar Fallback
m_guld  
#14015 Nu funkar det :D

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#14030 Stiligt!
Inget dåligt bygge...

MvH Fredrik

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).