Uppvärmning

fel på ctc vedpanna

6 inlägg 6482 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

fel på ctc vedpanna

ryared  
#139522 Jag har en gammal ctc vedpanna som bara kommer upp i c:a 30 grader med hjälp av elpatronen. Vad tror ni det kan vara, sjäva elpatronen eller något annat fel typ ett kretskort?
Var någonstans sitter elpatronen? Hur lokaliserar man felet på bästa sätt?



   TS
Avatar Fallback

Re: fel på ctc vedpanna

skogshasse  
#139599 hej har du kollat termostaten till elpatron och vad har du schunten på för instälning

Avatar Fallback

Re: fel på ctc vedpanna

skogshasse  
#139603 hej har du kollat termostaten till elpatron och vad har du schunten på för instälning

Avatar Fallback

Re: fel på ctc vedpanna

ryared  
#139714 Vredet på termostaten funkar ju som det ska och schunten har ju inget med temperaturen i pannan att göra utan den reglerar väl bara värmen ut till elementen, om vi nu tänker på samma schunt.

   TS
Avatar Fallback

Re: fel på ctc vedpanna

j-eg63  
#139733 Om du eldar med ved kan du se hur högt den kommer upp i temp ellerhar du enbart el? Har du lokaliserat Elpatronen den sitter förmodligen i ett 50 mm hål på pannan kolla elmätaren om det blinkar hastigare eller lika om du slår från elpatronen troligen är någon av elslingorna kass har du kollat säkringarna föresten

Avatar Fallback

Re: fel på ctc vedpanna

Si63  
#139927
ryared skrev:Jag har en gammal ctc vedpanna som bara kommer upp i c:a 30 grader med hjälp av elpatronen. Vad tror ni det kan vara, sjäva elpatronen eller något annat fel typ ett kretskort?
Var någonstans sitter elpatronen? Hur lokaliserar man felet på bästa sätt?


Kolla att alla säkringarna är hela.
Mvh Sinkro63

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).