Skojigt/Galet

Stora mytomantråden

83 inlägg 27641 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#138478 Hmm. Mina potatisar är svår fångade istället. Har ett helvete att fånga in dom.
Vi filmade eländet. Jävla pärer


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CaEyC47n3Mo[/youtube]

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

Kjell S  
#138507 Totte, du behövde inte köra dom i högtryckstvätten ens?

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

macke  
#138533
Andreas77 skrev:
blixxxt skrev:En kille i årskursen över mig när jag gick i gymnasiet ville på fullt allvar få i oss att han hade varit ute med motorsågen en helg och att det kom ett rådjur gående. Han tejpade då fast gasen på motorsågen med eltejp och kastade motorsågen så den högg huvudet av rådjuret... :lol: Inte illa alls...



Haha antingen är detta en vandringssägen eller så har vi gått på samma gymnasium! :grin:

Nej Nej Det är ingen vandringsägen gick i samma klass som denna person,
Kan även tillägga att han hade en kanon bra harhund och hör och häpna det var en korsning mellan stövare och hamilton :surp: :shock:

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Avslutat-03  
#138535
macke skrev:
Andreas77 skrev:
blixxxt skrev:En kille i årskursen över mig när jag gick i gymnasiet ville på fullt allvar få i oss att han hade varit ute med motorsågen en helg och att det kom ett rådjur gående. Han tejpade då fast gasen på motorsågen med eltejp och kastade motorsågen så den högg huvudet av rådjuret... :lol: Inte illa alls...



Haha antingen är detta en vandringssägen eller så har vi gått på samma gymnasium! :grin:

Nej Nej Det är ingen vandringsägen gick i samma klass som denna person,
Kan även tillägga att han hade en kanon bra harhund och hör och häpna det var en korsning mellan stövare och hamilton :surp: :shock:


Härligt att stöta på fler Ryssbyelever här. Hade nästan förträngt sånt här men sitter nu och småler när minnerna dyker upp.

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

totte  
#138547
Kjell S skrev:Totte, du behövde inte köra dom i högtryckstvätten ens?


Oh nä, det var helt perfekt rent! Fick bara ställa dom på bron ett tag så det rann av. Lite spännande är det nu för nackdelen var ju att alla sorterna blev blandade 8) .

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Avslutat-03  
#138595
macke skrev:
Andreas77 skrev:
blixxxt skrev:En kille i årskursen över mig när jag gick i gymnasiet ville på fullt allvar få i oss att han hade varit ute med motorsågen en helg och att det kom ett rådjur gående. Han tejpade då fast gasen på motorsågen med eltejp och kastade motorsågen så den högg huvudet av rådjuret... :lol: Inte illa alls...



Haha antingen är detta en vandringssägen eller så har vi gått på samma gymnasium! :grin:

Nej Nej Det är ingen vandringsägen gick i samma klass som denna person,
Kan även tillägga att han hade en kanon bra harhund och hör och häpna det var en korsning mellan stövare och hamilton :surp: :shock:


Nån som har koll på vad han gör nu? Troligen något magnifikt! :grin:

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

mannen  
#139780 Jag äger:
2 st avant lastare

1 st l70f med våg

1 st l60f

1 st teleskoplastare

1 st case ih cvx

1 st jd 6630

1 st jd 7530

1 st kisa vedmaskin

1 st huddig 1260

1 st Volvo fh16 växlarflak + kran

2 st minigrävare

1 st jd 8530

1 st magnum 310

1 st magnum 285

1 st jd 7730

1 st jd 7280R

1 st jd 6920

1 st jd 7530

1 st jd 7930

1 st bobcat med grävagg

1 st jd 5130

Nä nu tappade jag räkningen, jag har också minst 20 st lastväxlarflax och 100 olika redskap så det blir lite rörigt ibland med vad jag har och inte.

Jag köper maskiner från lantmännen för 10 mille årligen och då är de min minsta leverantör. År 2010 hade jag en omsättning på 76 mille.

:P

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

jd6630  
#139782 räknar du in alla snö blad o sand spridare o sop agg o slänt huggare och häck klipparen så blir de en bra bit över 100
men ja undrar var du fick 7280r ifrån. behövs mycke när man har maskinstation. glöm inte 2 samson tunor o 1 samson 2 stegare

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#139783 Mytomani (av myt och mani) innebär att en person ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos. Ibland kan den härledas till narcissism, paranoia eller schizofreni, ibland till olika tvångssyndrom. En mytoman känner ingen skuld när han eller hon ljuger; mytomanen testar om omgivningen tror på lögnerna, även om de egentligen är betydelselösa. Många mytomaner skapar en myt om sig själva varifrån de kommer, hur deras uppväxt har varit, hur mycket pengar de har, vad de jobbar med osv. Orsakerna kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande etc. Vissa mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.
Det finns mycket lite forskning om mytomani och trots att det är relativt vanligt finns det få psykologer eller psykoterapeuter som har särskilt mycket erfarenhet av det. Detta beror delvis på att de flesta som lider av mytomani saknar sjukdomsinsikt, och söker därmed inte hjälp. [1]
Vad som händer när man avslöjar en mytoman är olika beroende på personlighet och bakomliggande orsaker till beteendet. Man bör dock vara försiktig, avslöjandet kan ibland utlösa våldsutbrott, ibland självdestruktiva eller depressiva beteenden. (Wikipedia)

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139784 Enligt legenden så åkte Bängt till Robertsfors för att titta på en gammal Volvo 142a.
Priset var satt till 15.000kr. Bängt var mäkta imponerad när säljarens välsmorda
munläder gick igång. Det var ju bytt det ena med det fjärde för stora pengar.
Bängt blev alltmer sugen på att köpa detta under av välskött Volvo.

Till slut brast han ut i ett oväntat bud, TJUGOTUSEN KRONOR FÅR DU!

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#139786
jd6630 skrev:räknar du in alla snö blad o sand spridare o sop agg o slänt huggare och häck klipparen så blir de en bra bit över 100
men ja undrar var du fick 7280r ifrån. behövs mycke när man har maskinstation. glöm inte 2 samson tunor o 1 samson 2 stegare


Ni glömde

1st 35fots claas lexion 600

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

jd6630  
#139788 o ja glömde ringa daj innan, hmm hjärn aktiviteten e full. får ringa i morron


o ni glömde en Mac don 18 fots raps huggare o en massa annat skoj

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

Vedproducent  
#139790
mannen skrev:Jag äger:
2 st avant lastare

1 st l70f med våg

1 st l60f

1 st teleskoplastare

1 st case ih cvx

1 st jd 6630

1 st jd 7530

1 st kisa vedmaskin

1 st huddig 1260

1 st Volvo fh16 växlarflak + kran

2 st minigrävare

1 st jd 8530

1 st magnum 310

1 st magnum 285

1 st jd 7730

1 st jd 7280R

1 st jd 6920

1 st jd 7530

1 st jd 7930

1 st bobcat med grävagg

1 st jd 5130

Nä nu tappade jag räkningen, jag har också minst 20 st lastväxlarflax och 100 olika redskap så det blir lite rörigt ibland med vad jag har och inte.

Jag köper maskiner från lantmännen för 10 mille årligen och då är de min minsta leverantör. År 2010 hade jag en omsättning på 76 mille.

:P

Glömde ju motorsåg till min hobby för att kapa 800 m3 ved.

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

Vedproducent  
#139791
Engelthon skrev:Mytomani (av myt och mani) innebär att en person ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos. Ibland kan den härledas till narcissism, paranoia eller schizofreni, ibland till olika tvångssyndrom. En mytoman känner ingen skuld när han eller hon ljuger; mytomanen testar om omgivningen tror på lögnerna, även om de egentligen är betydelselösa. Många mytomaner skapar en myt om sig själva varifrån de kommer, hur deras uppväxt har varit, hur mycket pengar de har, vad de jobbar med osv. Orsakerna kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande etc. Vissa mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.
Det finns mycket lite forskning om mytomani och trots att det är relativt vanligt finns det få psykologer eller psykoterapeuter som har särskilt mycket erfarenhet av det. Detta beror delvis på att de flesta som lider av mytomani saknar sjukdomsinsikt, och söker därmed inte hjälp. [1]
Vad som händer när man avslöjar en mytoman är olika beroende på personlighet och bakomliggande orsaker till beteendet. Man bör dock vara försiktig, avslöjandet kan ibland utlösa våldsutbrott, ibland självdestruktiva eller depressiva beteenden. (Wikipedia)

Japp! Visst är det en bra beskrivning?

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

axwell  
#139796
Vedproducent skrev:

Re: Stora mytomantråden

Inlägg av Vedproducent » Idag, 05:02

Engelthon skrev:Mytomani (av myt och mani) innebär att en person ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos. Ibland kan den härledas till narcissism, paranoia eller schizofreni, ibland till olika tvångssyndrom. En mytoman känner ingen skuld när han eller hon ljuger; mytomanen testar om omgivningen tror på lögnerna, även om de egentligen är betydelselösa. Många mytomaner skapar en myt om sig själva varifrån de kommer, hur deras uppväxt har varit, hur mycket pengar de har, vad de jobbar med osv. Orsakerna kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande etc. Vissa mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.
Det finns mycket lite forskning om mytomani och trots att det är relativt vanligt finns det få psykologer eller psykoterapeuter som har särskilt mycket erfarenhet av det. Detta beror delvis på att de flesta som lider av mytomani saknar sjukdomsinsikt, och söker därmed inte hjälp. [1]
Vad som händer när man avslöjar en mytoman är olika beroende på personlighet och bakomliggande orsaker till beteendet. Man bör dock vara försiktig, avslöjandet kan ibland utlösa våldsutbrott, ibland självdestruktiva eller depressiva beteenden. (Wikipedia)


Japp! Visst är det en bra beskrivning?

Mitt i prick, vad skall man säga utan att ljuga!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).