Skogsvagn (Huggarvagnar)

Fnurra på rotatorn

6 inlägg 2264 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fnurra på rotatorn

plutten  
#138408 Har fått ett konstigt problem på min Cranablastare. När jag sätter på strömmen så börjar rotatorn att snurra, går ej att stoppa annat än genom att bryta strömmen. Det värsta är att det inte är alltid. Kan gå en hel dag så att allt fungerar normalt, så börjas det igen. Vad kan problemet bero på?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Fnurra på rotatorn

mannen  
#138414 Det skulle hjälpa med lite mer utförlig info.
Vilken maskin har du? Styrsytem för kran?

Avatar Fallback

Re: Fnurra på rotatorn

plutten  
#138419 Kranen är en FC 53 dt med elstyrning torde vara Danfoss .

   TS
Avatar Fallback

Re: Fnurra på rotatorn

ulfgustav  
#138450 Hej Plutten
Då skall du börja att syna kablaget inklusive dinkontakten vid elmodulen, skulle tro att du har krypström/ eller skadad kabel någonstans.
Öppna även Din kontakten och titta så att det inte hänt något därinne. Din kontakterna skall vara korrekt monterade på elmodulerna med riktiga plantätningar i gummi emellan
Lycka till

Avatar Fallback

Re: Fnurra på rotatorn

plutten  
#138531
ulfgustav skrev:Hej Plutten
Då skall du börja att syna kablaget inklusive dinkontakten vid elmodulen, skulle tro att du har krypström/ eller skadad kabel någonstans.
Öppna även Din kontakten och titta så att det inte hänt något därinne. Din kontakterna skall vara korrekt monterade på elmodulerna med riktiga plantätningar i gummi emellan
Lycka till


Du hade rätt. Problemet var inne i kontakten. En tråd hade lossnat och kontaktade med en annan. Nu funkar det igen. Tack för tipset!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fnurra på rotatorn

ulfgustav  
#138552 Hej
Det var ju tur.
Detta är en bra ventil menvad man skall vara noga med är de elektriska anslutningarna, samt att se till att filter byts

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).