Skojigt/Galet

Stora mytomantråden

83 inlägg 27645 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

loppan  
#137772 Fantastisk tråd jag saknat länge.Vad ska man ljuga om här då?

Att man kapat upp en 800 kubik ved men motorsåg på ett år kanske,som hobby?
Eller inte.......

Elmia
Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

blixxxt  
#137774
Andreas77 skrev:
blixxxt skrev:En kille i årskursen över mig när jag gick i gymnasiet ville på fullt allvar få i oss att han hade varit ute med motorsågen en helg och att det kom ett rådjur gående. Han tejpade då fast gasen på motorsågen med eltejp och kastade motorsågen så den högg huvudet av rådjuret... :lol: Inte illa alls...



Haha antingen är detta en vandringssägen eller så har vi gått på samma gymnasium! :grin:



Ryssby 90-tal 8)

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Robertberg  
#137775 När jag gick i skolan vare en kille (under 18) som körde tio mil till skolan.
På väg till skolan blev han dessutom stannad i en poliskontroll, de kollade inte körkort..

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

sveje  
#137777 hur skulle det gått till? fanns väl inget att kolla

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Robertberg  
#137780
sveje skrev:hur skulle det gått till? fanns väl inget att kolla


Sant iofs!
Och iom att han inte hade något körkort att bli av med var det nog bara att köra vidare.

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#137841 Kan inte nått Troll komma in och förgylla tillvaron :cry:

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

Skogshuggarn  
#137843 Att det burits tunga bördor i de norrländska skogarna/markerna har man hört otaliga historier om, (faktiskt många som är bekräftade oxå), men här slinter sanningen iväg ordentligt,,,,, :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1IClkIEBEk8[/youtube]


Någon som har snuslocket med sig till den stundande älgjakten?,,, :lol:

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#137848 Mera Norrland!!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IdeSoDhbygg&feature=player_embedded[/youtube]
Senast redigerad av Engelthon lör 03 sep 2011, 18:54, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137850 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pNwwkHbooxw[/youtube]

Kyla de ha vi ;)

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#137854 Jag har världens bästa Motorsåg STIHL MS440 som jag har jackat kolven och montera större ljuddämpere och större förgasare på. Den går så in i HVT att inte ens skördaren har en suck när man fäller träna. Man har kommit från flera skogsbolag och tittat.
Skogsforsk är så imponerad att man överväger att man kan ersätta skördarna för det skulle gynna skogsvården och att fler skulle få jobb på längre sikt.
Ännu en grej med den är att den är i storsätt miljövänlig. Jag hade kört slut på soppan så jag pröva att pissa i tanken och tro på fan den gick i gång och funka lika bra. Så jag har forsat att pröva olika bränslen och den ska jag säga går på allt.

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137855
Engelthon skrev:Jag har världens bästa Motorsåg STIHL MS440 som jag har jackat kolven och montera större ljuddämpere och större förgasare på. Den går så in i HVT att inte ens skördaren har en suck när man fäller träna. Man har kommit från flera skogsbolag och tittat.
Skogsforsk är så imponerad att man överväger att man kan ersätta skördarna för det skulle gynna skogsvården och att fler skulle få jobb på längre sikt.
Ännu en grej med den är att den är i storsätt miljövänlig. Jag hade kört slut på soppan så jag pröva att pissa i tanken och tro på fan den gick i gång och funka lika bra. Så jag har forsat att pröva olika bränslen och den ska jag säga går på allt.



själv drog jag pluggen på min HVA 444 o efter de så fällde jag 1000 stam i skiftet :wink:

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#137856
huggarn82 skrev:
Engelthon skrev:Jag har världens bästa Motorsåg STIHL MS440 som jag har jackat kolven och montera större ljuddämpere och större förgasare på. Den går så in i HVT att inte ens skördaren har en suck när man fäller träna. Man har kommit från flera skogsbolag och tittat.
Skogsforsk är så imponerad att man överväger att man kan ersätta skördarna för det skulle gynna skogsvården och att fler skulle få jobb på längre sikt.
Ännu en grej med den är att den är i storsätt miljövänlig. Jag hade kört slut på soppan så jag pröva att pissa i tanken och tro på fan den gick i gång och funka lika bra. Så jag har forsat att pröva olika bränslen och den ska jag säga går på allt.



själv drog jag pluggen på min HVA 444 o efter de så fällde jag 1000 stam i skiftet :wink:



Ska tillägga att STIHL har kontaktat mig och vill ha med mig i ett utvecklingsteam så jag kommer att bli miljonär på nolltid. Modellen kommer att hetta MS440 SuperTurbo XXXL och garanterar minst 5ha skiftet.

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Robertberg  
#137861 Jag och en kollega högg ner riktigt fin bokskog till förmån för en slänt..

Vid fikat tillsammans med de andra byggarna kom vi såklart in på ämnet motorsågar.
Den blonda långhåriga killen berättade att han har en jonsered med turbo att kapa ved med.
- Jaså med turbo? sa jag.
- Jepp! med turbo svarade han.
Han berättade även att man inte ska tvätta sågskyddsbyxorna, för det där lagret med kåda och sågkedjeolja skyddar.

Användarvisningsbild

Re: Stora mytomantråden

halvproffs  
#137866 På sett o vis har JD6630 varit en frisk fläkt på forumet även om det kanske inte stämmer med verkligheten.

Kommer ihåg en kille det stod om i Fib,an på tidigt 70-tal. Han blev trakasserad i lumpen för att dom påstod att han ljög om sitt liv i som han levde i (tror jag) Karibien. Undrar vad dom tänkte när dom fick läsa om han.
En del hoppas jag skämdes.

Avatar Fallback

Re: Stora mytomantråden

Engelthon  
#137876 En skön typ som platsar här!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IdeSoDhbygg[/youtube]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).