Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Släpvagn - Vad har ni?

38 inlägg 27951 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

ryared  
#137052 Jag har ett holländskt släp som heter variant 3,5 ton. Den är väl helt okej bromsarna kärvar lite men annars har det funkat bra. Men jag skulle nog tipsat om rekos släp otroligt tåliga släp körde ut många gånger med 1,5 kubiks säckar 6 st och det låg på mellan 3,5-4 ton. Och kärran hade en totalvikt på 2,6 ton! Så gom släpen tar väldigt mycket stryk!
Det är många jeepar som får dra 3,5 ton, grand cherokee, cherokee, dodge nitro,commander.
Själv har jagen lincoln navigator och det är en grym dragbil.
Är det nån som har bra tips om kärvande bromsar till släp?

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

ryared  
#137065 vedsugen, jag blev nog lite sugen men den där tippen verkar ju inte tippa speciellt högt. Kan man tippa av ett lass ved med den?

Användarvisningsbild

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137093
RekoTrailerApril2011d.jpg

En sån har jag, mkt behaglig storlek och design.
Den känns lätt efter bilen och är samma bredd tv inbyggda hjulhus.
Tyvärr låg lastvikt, 1300kg totalvikt.

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Vedsugen  
#137159 Tippen är bara för påkörning och baklämmen för lastramp - Det blir nog bökigt att tippa av lass på den , Det är nog enklare att fälla sidoläm och skyffla åt sidan det som inte rasar av men det kommer som sagt rak ner bara .
Ganska roligt att köra med kärran på återvinningen där tar dom 200 kr för ett personbilssläp med matjord av prima kvalite !! :wink:

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

ryared  
#137165 Nja då vet jag inte om det är intressant. Jag tänkte också när man hämtar grus tar dom ju tre hundra för en kärra. Hade ju varit gott och få med sig 5 ton hem för en trehundring. Men 75 000 blir ju lite mycket bara för grustransporter men hör av dig igen om du inte får sålt den och får sänka priset i dessa bistra tider.

Slurfi, jag saknar mitt gamla hederliga reko släp du måste var nöjd?

Användarvisningsbild

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137177 Jodå, den är helfin.

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Vedsugen  
#137209 Hur får man in bilder ?? / inte så händig med datorer

Användarvisningsbild

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137332 Tryck på Besvara-knappen kolla lite längre ned: Bifoga fil

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Vedsugen  
#137343 Så här ser min långlimpa ut . Sen har jag ett litet obromsat eu-släp med kåpa till fritidskörning .

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Vedsugen  
#137344 Dragbil har jag Mitsubishi L200 eller Pajero till . Änvänder mestadels pajeron pga starkare motor och 3,3 tons dragvikt .

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

ryared  
#137356 Ja det var ett riktigt rejält släp vad har du lastat på det?

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

ulfgustav  
#137397 Har en 4 p 1000 kg med kåpa flak längd 3,25 m bredd 1,5 m söker nu en biltransportsläp lastrampernas längd minst 5 m för transport av min miniskotare
Någon som har en sådan skicka i såfall ett PM med info

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Vedsugen  
#137407 Ulfgustav ! har det perfekta släpet åt dig !! kolla ett par rader upp .
6,6 meter slätt flak och 210 cm brett inv . Lämmarna är bara att ta av så kan du även lasta bredare .

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

Vedsugen  
#137408 På flaket åker det medsta som får plats - tilltängt att frakta gamla amerikanare med men har kört allt från poler till sopor .

Avatar Fallback

Re: Släpvagn - Vad har ni?

ryared  
#137410 Är du inte nöjd med släpet för övrigt varför säljer du det?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).