Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Drift uppföljning

6 inlägg 3979 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Drift uppföljning

Beavern  
#137150 Finns det någon som har en bra uppföljning på både skördare och skotare som man kan lämna ut till chauförerna och de lätt ska kunna fylla i för att ge feedback tillbaka.

Idag blir de lite för mycke slentrian med bara timmar, volym, stammar och köravstånd. skulle kanske vilja ha nå mer utförligt som går mer på djupet.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Drift uppföljning

Mäki  
#137204 Det beror väl på vad du har för maskin märken.
Jag kör Timberjack med 300 datorn och den har ett bra driftuppföljningsprogram, använder du det och är ärlig när du fyller i så har du en dagbok på vad du sysslar med om eventuellt chefen vill kolla upp vad du sysslar med.

Men om du menar något i pappers version så fundera ut vad du vill ha för uppgifter och ha dom att skriva ner det i ett häfte, men jag tror inte dom sitter och fyller i det många dagar fören dom råkar glömma att göra det.

Användarvisningsbild

Re: Drift uppföljning

johaniskogen  
#163559 det här har varit på tal på ett "grann" företag, om utförligare lönerapporter
där stammar/h volym och medelstam/ körda lass, volym och avstånd skulle fyllas i varje dag.

jag är lite kluven i frågan. det blir ju mycket att ha koll på som anställd, och det står ju faktiskt på utskrifterna ändå, men det är bra att ha som arbetsgivare kanske??!!

Användarvisningsbild

Re: Drift uppföljning

rocky  
#163589
johaniskogen skrev:det här har varit på tal på ett "grann" företag, om utförligare lönerapporter
där stammar/h volym och medelstam/ körda lass, volym och avstånd skulle fyllas i varje dag.

jag är lite kluven i frågan. det blir ju mycket att ha koll på som anställd, och det står ju faktiskt på utskrifterna ändå, men det är bra att ha som arbetsgivare kanske??!!


Har dom någon sorts prestationslön då eller ett bonus system? Eller baserar dom lönen på hur mycket man presterar? Eller litar dom inte på volymer från datorn? Ge dom en bunt med tomma a4 papper så dom kan skriva ut en rapport varje dag så är det ju klart 8)

Användarvisningsbild

Re: Drift uppföljning

johaniskogen  
#163593 Dom har inte accordslöner, jag vet inte varför dom ska behöva fylla i sådana uppgifter, det verkar lite onödigt. som sagt det går väl öven skriva ut sånt från en Rottne va? ;)

Användarvisningsbild

Re: Drift uppföljning

rocky  
#163595 Japp :grin: i våran vart fall :wink:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).