Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kranman T1900 till ATV

6 inlägg 4446 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kranman T1900 till ATV

mozart2011  
#136341 Äger en Kranman t1900 sen 4 månader tillbaka. Hunnit köra in ved för vintern med flaket jag har ( FL 250) och kört 2 lass ved. Är mkt nöjd med den, men idag upptäckte jag att 2 hjullager glappar samt att ett 3:e är på gång. 😈
Ska ringa Kranman och resonera lite imorgon, dom är aldrig omöjliga. Men nu till min undran? Är det nån annan Kranman T1900 ägare som haft sånt här bekymmer eller andra bekymmer. Skulle vara kul veta så man kan hålla lite koll på annat?? :grin:
Är mycket nöjd med mitt köp ändå kan jag säga! :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman T1900 till ATV

ryared  
#136440 kranmanvagnen har ju mindre och smalare lager än avestavagnenns ms 38. Dom är ju väldigt lika i konstruktionen för övrigt. Du kan ju bara fråga om du kan få lite stöddigare lager från kranman.

Avatar Fallback

Re: Kranman T1900 till ATV

mozart2011  
#136457 Det var inga bekymmer detta att jag tyckte dom glappa lite. Dom ska tydligen ha ett litet glapp så det var alldeles i sin ordning. Det var jag som blev överdrivet orolig bara! :oops:
Man ska jussepass kunna känna det och så var det. Då jag kännt på dom i afton så är dom ju lika "glapp" alla! :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman T1900 till ATV

mozart2011  
#136458 Men kan ju vara kul ändå att veta om nån T1900 ägare haft nåt fel på vagnen så fyll på tråden den som vill. Skitbra killar på Kranman att ha göra med i alla fall. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman T1900 till ATV

Redalsrusken  
#137377 Har en Kranman T1900 med alt utstyr. Fantastisk fornøyd, fungerer over all forventning. Jeg har ikke hatt noe problem med vognen. Kvalitet tvers igjennom. Perfekt balanse i vognen selv med 5m lengder. Krever imidlertid stivere bakfjærer. :wink:

Avatar Fallback

Re: Kranman T1900 till ATV

mozart2011  
#137378 Jag har samma uppfattning som du, funkar mkt bättre än jag trodde. Jag löste styvare fjädrar bak genom att beställa fjäderlåsning från Avestavagnen, mkt nöjd med denna lösning. Tycker det verkar som det är få problem med denna vagn för jag hör bara positivt om den! :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).