Traktorer och processorer

Valtra

22 inlägg 18465 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valtra

Jägarn  
#13576 Novis när det gäller Valtra
Vad är det för skillnad mellan Valtra 700 och gamla A75?
Är nya A75 bättre egentligen? liten skillnad i pris.
Är det skillnad på skogshytt?
Är 6100 bättre? är det samma motor? :roll:



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
XP  
#13596 Här har du länkar till lite fakta om var och en av traktorerna. http://www.tractordata.com/td/td1892.html http://www.tractordata.com/td/td1898.html http://www.tractordata.com/td/004/td4095.html

Avatar Fallback
Jägarn  
#13724
Bra med torra fakta
men är det någon som har egen erfarenhet av deras skogshyttar.
Tittar nu även på 6300.
Är på jakt efter en skogstraktor som ska kosta mellan 200 till 300 tusen med lastare.
Den ska klara att ha ett processoraggregat bakom sig hyttmanövrerat(Patu stegmatare) utan att tippa bakåt vid backning. Det kan kompenseras med frontvikter förstås.

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13752 Har du kollat Lamborghini? De har ngn typ av drive för skogsrustad 80-100hk traktor i priser därikring.Tittar själv efter ngn lämplig som även ska gå hyfsat i jordbruk.

/Nisse

Avatar Fallback
Jägarn  
#13768
nisse skrev:Har du kollat Lamborghini? De har ngn typ av drive för skogsrustad 80-100hk traktor i priser därikring.Tittar själv efter ngn lämplig som även ska gå hyfsat i jordbruk.

/Nisse

Jo jag har tittat på Lamborghini jag gilllar deras uppfinning skogsdrag på R3 Evo modellen men den är dyr tyvärr.:cry:
Har också hört att Rosenquist är svåra att ha att göra med reservdelsmässigt och kvaliten på Lambo varit sisådär innan. :x
Gillar även Landini Vision men de skulle haft en bättre återförsäljarnät i Sverige, även om det är lätt att få delar till den i Polen. :P

   TS
Avatar Fallback
Jägarn  
#14253 Jag har nu beställt en skogsutrustad Valtra A72 efterföljaren till A75 enda skillnaden är motorn som är renare.

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#14254 Gratulerar!
Du kommer säkert bli nöjd med den!
Återkom gärna med en rapport när du kört in dig och kanske en bild eller två på ekipaget... :D

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#14314
Jägarn skrev:Jag har nu beställt en skogsutrustad Valtra A72 efterföljaren till A75 enda skillnaden är motorn som är renare.

bra val

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14318 a75 samt de andra traktorerna i a-serien går bra i skogen....det e bara ett ganska stort problem...det finns inte en chans i helvete att du ska kunna vända stolen om för att lasta... det blir till och sitta på knä i stolen med följd att knäna inte mår så bra... därför skulle jag välja en traktor från 6000serien om du tänker använda den i skagen med griplastarvagn.... varför inte en gamal 705 som bara går och går

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#14348 jag vänder alltid stolen utan problem

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14349 då måste du vara liten och kort eller väldigt vig :D ??

Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14365 grannen har en a75 och han är under meddellängd ca 1,7 m skulle jag tro han har låååånga och svavelosande eder tillhands, när traktorn kommer på tal . så jag som är ungefär 25 cm längre behöver nog inte tänka på en sån åtminstone.... 8)

Avatar Fallback
Fisketorp  
#14411 Någon som vet vad priserna ligger ungefär på Landini`s mindre versioner med hytt typ 50hk ?

Vilka leverantörer finns här i sverige?

//Martin

Avatar Fallback
Jägarn  
#14584
Fisketorp skrev:Någon som vet vad priserna ligger ungefär på Landini`s mindre versioner med hytt typ 50hk ?

Vilka leverantörer finns här i sverige?

//Martin

Hör med Möre Maskinerhttp://www.moremaskiner.se/

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15290 Dom gamla valmet 605, 705, 805 är mycke bra. stor hytt och man
vänder stolen lätt och dom håler väldigt länge, fast det är de många
valmet som gör.

en kompis har precis skrotat sin valmet 705 som hade gått 22000 timmar
i skogen. även en annan bonde i närheten där jag bor har en valmet 6600
som nu har gått 20000 timmar som funkar bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).