Traktorer och processorer

plåtar vid huven på valtra 6000serien

6 inlägg 2223 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

plåtar vid huven på valtra 6000serien

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135873 den "nya" traktorn (valtra 6200) är utrustad me både de ena å andra för skogen, Men dom orginalplåtar som sitter mellan huvsidorna å ramen/motorn är inte så stabila å jag vill göra stadigare grejjer dit, nån som gjort sådana å har bilder så man kan få nått tips? För utan antar ja att det inte är om utan NÄR det åker upp nån gren å sabbar nått på sidan av motorn;)



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: plåtar vid huven på valtra 6000serien

Robertberg  
#135918 Vi har plåtar på vår 63a -02 som den lokala verkstan har snickrat till, kan ta bilder och lägga upp imorn!

Avatar Fallback

Re: plåtar vid huven på valtra 6000serien

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135925 låter bra;)

   TS
Avatar Fallback

Re: plåtar vid huven på valtra 6000serien

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136070 Nedre plåtar kan behövas, i vintras lyckades jag få upp en torraka innanför huven som gick mot grenröret så traktorn lyfte i framvagnen, samma fanskap lyckades att trycka sönder oljefiltret så motoroljan sprutade, ridå :shock:
Enda positiva var att alla spridarrören klarade sig med en hårsmån, maskin? Valmet 805

Avatar Fallback

Re: plåtar vid huven på valtra 6000serie

Robertberg  
#136079 Här kommer lite försenat några bilder med dålig skärpa..

Kan ta bilder med bättre kamera om nånting behöver förtydligas :)
IMAG0171.jpg

IMAG0175.jpg

IMAG0172.jpg

IMAG0174.jpg

IMAG0177.jpg

IMAG0178.jpg

IMAG0180.jpg

IMAG0181.jpg

Avatar Fallback

Re: plåtar vid huven på valtra 6000serien

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136081 Dom klena plåtarna är lika som dom ja har, Men dom andra ser rejäla å enkla ut, så dom får stå modell för mina;)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).