Traktorer och processorer

Valmet 6550/Valtra A95

6 inlägg 10036 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 6550/Valtra A95

Snowblow06  
#135567 Funderar på att byta upp mig till en större traktor med lastare på. Har idag en 90hk Case med en Trima 340 lastare. Börjar att titta åt Valmet/Valtra hållet och då ngt i 100 hk storleken. Krav AC, snurrstol, kopplingsfri framback, lastare. Ska främst köra med min 9tons Källefall samt landsvägstransport med färdig ved/transport av minigrävare. En större lastare hade varit önskvärt då man kanske skulle kunna ha ngn form av lastarmonterad plog för snö. Någon som har erfarenheter av Valmet/valtra, tänker mig begagnat runt 4000-6000 timmar.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 6550/Valtra A95

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135601 Ska man sitta bakvänt hade ja LEDIGT valt 6550... kollade på en A95 tidigare å den äre inte samma plats för benen bakåt... Så nu valde vi att köpa en 6200 ist, mindre motor å äldre förvisso, men twintrac å plant golv är väl mer underbart än att sitta som en fällkniv bakåt;)

Avatar Fallback

Re: Valmet 6550/Valtra A95

Snowblow06  
#135645 Ja det är ju alltid bättre att sitta bekvämt om man kan. Är inte heller så insatt i skillnaderna mellan de olika modellerna från 6200 till 6550 och då om de har turbinkoppling eller är lågvarviga motsv. Funderar ju också på bränslekonomin när man skall byta upp sig till större maskin

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 6550/Valtra A95

80-90  
#135709 hej på er . Ha tänkt å byta traktor . Ha kollat på valmet alt valtra .. Nu till min fråga . Vet ni om man kan få eftermontera twin track å vad ungefär vad det kostar ..

Avatar Fallback

Re: Valmet 6550/Valtra A95

Obon85  
#135836 Hej kan bara säga att vi e mycket nöjda med våran 6550 med twintrack som vi har en vreten kära efter har valtra 970 lastare den e väl skakligt stor snöblad skulle jag inte vilja ha i lastaren utan lastarmsavlastning.


Gott om plats i traktorn e d iaf

Mvh Obon

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6550/Valtra A95

Sedvall  
#135838 Tycker man sitter som kyssmäiarsle i alla twintracker eftersom golvet går uppåt i bak och stolen går inte att höja tillräckligt mycket men de är väll en smaksak. Hade en 6550 förr, bra traktor i övrigt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).