Skogsvagn (Huggarvagnar)

Justering av elspakar?

5 inlägg 3658 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Justering av elspakar?

Jonte76  
#133609 Så då var jag i behov av lite råd igen.

Jag är sedan några år en glad ägare av en bättre beg Vreten HV10 huggarvagn med elektriska miniskapar för kranmanövreringen.

Tyvärr så fick jag inte med någon handbok för justering av just dessa och behöver nu hjälp av någon här hur man ska kunna justera in spakarna igen. kranen har blivit på tok för snabb i starten på några funktioner och är inte alls så "följsam" som den var tidigare.

Den enda infon jag har hittat om själva spakarna är namn och någon form av nummer:
Hcp2c Hycotech 10015.

Glömde tyvärr kolla vilket paket jag har, men utgår från att justeringen görs på spaken.

Är det någon här som har erfarenhet av att justera dessa?

Har talat med Vreten men dom var inte alls särskilt tillmötesgående för en gång skull.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Justering av elspakar?

ulfgustav  
#133611 Återkom med fakta om spakfarikat samt ventilfabrikat och eventuella styrboxar så kanske jag kan ge dig råd

Avatar Fallback

Re: Justering av elspakar?

Jonte76  
#134789 Jag är tyvärr inte på samma ort som vagnen för tillfället, men återkommer i början av veckan med mer info. Kanske även en bild om jag lyckas reda ut hur man lägger till en sådan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Justering av elspakar?

Jonte76  
#135237 Spakar och paket är levererat av Nimco. Tyvärr lyckas jag inte få tag i någon representat från denna firma :-( Får bara tag i en telefonsvarare som förklarar vilka öppettider kontoret har...

Hydraul paketet har benämningen P309 och spakarna Hycote HcP 2p.

tacksam för hjälp!!!!!!!!!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Justering av elspakar?

Jonte76  
#137123 Problemet är löst, har efter 5 månaders letande äntligen fått tag i en ordentlig beskrivning hur man justerar spakarna.

Skulle någon mer ha samma problem så har jag bifogat en PDF för joysticken.
JoyStickProgEPC300.pdf

mvh
Jonte

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).