Skördare

Flerträd H8a

8 inlägg 3079 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flerträd H8a

rocky  
#134237 Hej

Någon som har eller testat flerträd på H8a? Intresserad av synpunkter om det hela.

Mvh Martin



   TS
Avatar Fallback

Re: Flerträd H8a

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134245 Litet agg som man inte får i så många stammar,kort kran kanske inte samma vinst som med långkran.

Användarvisningsbild

Re: Flerträd H8a

rocky  
#134257 Jo det vet jag redan att det är "litet" agg och "kort" kran.... Men tanken vara att få höra hur flerträd funkar på h8a. Är det funktionellt eller inte.

/M

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flerträd H8a

skogsjan695xl  
#134265 Det fungerar säkert utmärkt även på en liten traktor.
Om inte jag tror helt fel så ska det sitta flerträd på den Admin kör.
Den maskiner var iaf köpt med flerträd men då han fick den var inte allt klart så jag vet inte om han fått på det.

Användarvisningsbild

Re: Flerträd H8a

masterchief  
#134271 Behövs inte så mänga flerträd per dag innan inveteringen börjar betala sig.
De där retliga klenstammarna tar ju lika lång tid o köra igenom som en normal.
En annan positiv effekt är att om det inte är röjt går det mycket bättre o röja med agergatet :???:

Användarvisningsbild

Re: Flerträd H8a

Fredrik Reuter  
#134282 Hej,
Jorå, jag kör med flerträdshantering på den maskin jag kör, fungerar bra.

Vi hörs vidare Rocky! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Flerträd H8a

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134296 Kör också med flerträd på H8:an, fungerar bra enligt min åsikt. Mycket bra att ha om det är oröjt, för att städa undan röjstammar som skymmer sikten.

/Dan

Avatar Fallback

Re: Flerträd H8a

Datsun  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134309 Tjena Rocky! Flerträdshanteringen på H8an fungerar kanon,såväl mekaniskt som volym-beräkningsmässigt (krångligt ord).Bara att åka till Admin och provköra(försiktigt :wink: )!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).