Traktorer och processorer

Valtra hugger i växlarna

4 inlägg 2516 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valtra hugger i växlarna

volvo v70  
#133432 Hej
Har en Valtra 6400 -02 på ca. 5000tim sen drygt ett år tillbaka är nöjd med den, förutom att den hugger väldigt på överväxlarna det märks särskilt på högväxeln efter vägen. Ska det vara så?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: valtra

Robertberg  
#133484 Vad menar du att det hugger?

Hugger den när du kör med jämn gas, eller när du växlar?

Försök beskriva problemet och symptomen lite mer utförligt så blir det lättare att ge bra svar :)

Avatar Fallback

Re: valtra

volvo v70  
#133548 Det är när man växlar, jag tycker han skulle växla mjukare. Jag kör en MF 4335 på jobbet den är ju inte alls sån

   TS
Avatar Fallback

Re: valtra

Apple farmer  
#133600 Jeg tror du må regne med at det er slik på Valtra, du snakker om hurtiggirene med knapper på girstengene, kalt Delta PowerShift regner jeg med? Du kan gire litt mykere ved å slippe gassen litt akkurat når du girer opp, tilsvarende at du "møter" med litt ekstra gass når du girer ned. Jeg hadde en -98 6400 før, og har en -00 6850 nå, begge er slik. Skal du ha mykere giring må du nok over på JD eller andre merker.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).