Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Någon erfarenhet av Honda TRX?

5 inlägg 11133 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Någon erfarenhet av Honda TRX?

martin1  
#132184 Jag funderar på att köpa en atv för att använda i skogen, i första hand till att hämta ved. Terrängen varierar från myrmark till ganska kuperad. Jag tycker att Honda verkar ha bra kvalité och funderar på en sådan tillsammans med Hondas vagn med wirekran. Säljaren rekomenderar en TRX på 420cc men jag funderar på en 500cc. Är det någon som har erfarenhet av dessa maskiner?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Någon erfarenhet av Honda TRX?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132186 Jag kör en 420 och är helnöjd!
Upplever inte den som svag utan det är alltid greppet som försvinner och så spinner den på alla 4!

Det gäller att inte köra för långa längder på kärran!

Honda har ju 5års garanti vilket borgar för bra kvalitet!
Min är från 2003 och går fortfarande klanderfritt efter 300mil!

V

Avatar Fallback

Re: Någon erfarenhet av Honda TRX?

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132214 Har en trx500 FE. Jag köpte den 2007 och den går till snöplogning och i skogen för att hämta ved, tillsammans med en Kranman T1500 vagn. Min maskin har gått ca 250 mil och något mer i timmar. Kan bara säga att kvaliteten är riktigt bra. Ibland skulle jag vilja ha haft hydrostat, men oftast är jag nöjd med den manuella lådan. Förutom bra kvalitet, så är den stela bakaxeln bra när du lastar tungt. Ibland har jag upplevt att den är lite låg, så hasplåtar är ett absolut måste plus planering vart du kör. Originaldäcken är sisådär, så när jag bytte till Maxxis Big Horn, så blev det lika bra fäste i skogen som att åka med kedjor :o Nu har jag beställt en ny underhalva till höger framskärm eftersom jag slet sönder den vid lite arbete med vindfällen. Hade det varit något annat märke så hade jag antagligen behövt byta hela skärmen, men nu består den av två delar som är plastnitade, smart lösning om du frågar mig. Som du förstår så kan jag inget annat att rekommendera Hondan. Jag köpte min i Rättvik och har fått bra service också. //Sigge

Avatar Fallback

Re: Någon erfarenhet av Honda TRX?

Solo  
#132216 Har just bytt min Honda 450 -03. Körde 450 tim med en Avesta 3,2 hydraulvagn efter. Måste säga att jag är djävulskt nöjd! På dessa år har jag inte kostat på den mer än olja och filter samt en omgång däck. Ersättaren bled en Honda 500

Avatar Fallback

Re: Någon erfarenhet av Honda TRX?

martin1  
#132395 Vad bra! Tack för era åsikter. Jag ska få låna både en 420 och en 500 av säljaren så sen får jag ta ställning till vilken det blir. /M

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).