Skotare

1710

29 inlägg 10363 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13214 Däremot så vet ja en 1710 som knappt har 7000 på mätaren som bytt åkmotor 2 gånger...

Rottne skotare
Avatar Fallback
smaland  
#13248 Ja på våran 1410d så bytte vi åkmotor vi 6000 h.. Inte smidigt att byta kan jag säga. Plus att vi fick vänta i en hel vecka då den inte fanns i Sverige.. Frustrerande.

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13322
Skog skrev:Japp det stämmer som Engstrand säger vi hjälper "di gröne" lite, eller snor åt oss smörkörningen :lol:
Jo då den Buffalon är från 2000 och har gått otroligt bra (peppar peppar) orginal drivlina + arbetspump. Fast den har mest gått gallring för det är 12 tons lastbäraren på den så vi har ju spart maskin lite på de med.
Att det är vanligt med åkmotor ras på Buffalon överlag är väll inte vad jag har hört speciellt vanligt, men nån lär det ju bli menar det går ju en hel del maskiner. Det jag vet om Buffalo Kingen är att de har gått förvånansvärt bra för det är ju egentligen en "hybrid" Buffalo med 750 hjul i bak som lastar ca 18 ton( har bara kört den som jag körde på Elmia 04 ). Elefanten har jag lite grann å det är en jäkla maskin att gå i mitt tycke :P


Hej, har en buffalo som gått 4000h nu, den har gått bra, har bytt midjelås en gång dock, inga stora kostnader men har hört att det händer rätt ofta... vad är det för typ av midjelås på john deeren?? jag har ju ett sånt med kuggar...

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16181 1710 Eco 3. Hydrulpump byttes efter 1500h. Total haveri på den.

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16194 den största orsaken till ett sådant ras brukar vara slarv vid tex påfyllningav olja eller liknande :shock:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16202 Våran 1710D som gått nästan 14 000 h kör vi fortfarande med originalpumpen...

Användarvisningsbild

Jag ska sluta köra de där "gröna jävelsmaskinerna"

Skog  
#16203 1*Började med en 1110 gick en slang från ventilpaket till kran (hur jävla vanligt är de :roll: inte direkt på väg till 0ckelbo körde man ju av vägen med King Caben 😈 Plåtverkstań nästa
2*Körde 1710 åt morbror 4 dagar, på fredan ringde de å sa att diffen gått, var ju iåförsig inte mitt fel.
3*I fredags gick arbetspumpen på 810:an, fast 18000 tim kan man ju inte klaga över :) Men man kanske inte ska befatta sig mer med de där gröna så länge man har Ponsse kläder på sig :lol:

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16204 Skrivet: Lör 12 Jan 2008, 22:17 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------

1710 Eco 3. Hydrulpump byttes efter 1500h. Total haveri på den.

--------------------------------------------------------------------------------

Måndagsex finns väl av allt...men mycket har med skötsel och noggranhet.. :D

Användarvisningsbild
Skog  
#16206 Haveri vid 1500 tim då är de säkerligen tillverkningsfel.
Tråkiga med pumpras är ju biverkningarna med skit som kan komma upp i paketet mm, å på en maskin som gått 1500 tim tur de har bättre filtrering nuförtiden.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16210 Den 1710:an var skött enl schemat. olje påfyllning med nogrannhet.
Jo det var troligen fabrikations fel på pumpen.
En av kolvarna som gav upp.
Kör inte den mer nu sen jag slutade men det lär ju påverka maskinens framtid med det haveriet. Fy va skit i tanken stora järn bitar och massor av järnspån.

Min 860 jag har nu har enl förra ägaren original pumpen kvar fortfarande! orörd 18500h nu. peppar peppar ta i trä.

Avatar Fallback

Re: Jag ska sluta köra de där "gröna jävelsmaskinerna&q

grotförare  
#20727
Skog skrev:1*Började med en 1110 gick en slang från ventilpaket till kran (hur jävla vanligt är de :roll: inte direkt på väg till 0ckelbo körde man ju av vägen med King Caben 😈 Plåtverkstań nästa
2*Körde 1710 åt morbror 4 dagar, på fredan ringde de å sa att diffen gått, var ju iåförsig inte mitt fel.
3*I fredags gick arbetspumpen på 810:an, fast 18000 tim kan man ju inte klaga över :) Men man kanske inte ska befatta sig mer med de där gröna så länge man har Ponsse kläder på sig :lol:



pumpen gick på våran buffalo men dåp hade den gått runt 18000 timmar! så de var inte konstigt! annars har den gått felfritt! tack björn för att ni kunde köra ner den till runhällen på kvällen! :)

Användarvisningsbild
Skog  
#20752 Ja 18000 tim på en hydraulpump med körd på bio-olja det är nog jäkligt bra
förut när alla maskiner hade mineralolja så har man ju hört exemplar som gått 30000tim på samma pump.
Finns väll säkert exemplar av maskiner med bio-olja som gått en hel del timmar vad vet jag.

Avatar Fallback
grotförare  
#20757 aa precis! oj 30000 timmar på samma pump de är hur jävla bra som hälst!

Användarvisningsbild

Re: 1710

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42337 Vår gamla 1710D har rasat i bakdiffen nu. Men efter 17 000 h utan ras känns det inte helt oväntat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).