tis 06 nov 2007, 12:36#13183
alltså har man handlat en borrmaskin för 99kr så kan man inte alltid räkna med att den ska hålla 10år..
min sticksåg för 59kr har hållt förträffligt och håller ännu..
har byggt eget badrum, 2st större skjul samt sågat massa annat med den.. så visst billigt innebär inte skit..
så dessa exempel ser jag inte jämbördiga med dyr pellets samt en dyr annlägning som havererat pga skit i leveransen.
Framhåller fortfarande att artig bör man vara.
Är att jämföra med alla förbannade telefonförsäljare som ringer..
man är artig ibland lyssnar man på dem. men när man verkligen inte känner eller orkar lyssna så svarar man artigt att man inte är intreserad.
ibland tackar dem för sig och säger hejdå, ibland undrar dem varför.
då kan man vara artig och svara varför och sedan tacka för sig.
tyvärr finns det ju idioter som är välldigt påträngande och inte kan fatta ett enkelt NEJ. så är det ju självklart med en hel del kunder som inte fattar att borrmaskinen för 99kr borde ju hålla livet ut.
Då finns det oftast bara en sak att göra. lägg på luren, eller säg artigt nu har jag inte tid med dig tyvärr *klick*
Egemplet med maten och tjejen..
var artig och säg som det är, jag kan inte hjälpa dig.
ring till killen som gett dig mit nr så får du prata vidare med honom eller så får du åka och handla i någon öppen butik/låna av grannen.
Inte alltid så lätt att vara artig, men sålänge inte personen i andra änden beter sig illa så finns det ingen annledning att göra det själv
//Martin