Socialt (mer om oss)

Sommar-rapporten

73 inlägg 28335 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#131476 Precis så var det th, mest mulet och blåsigt, ca +13 när jag kom ned, samtidigt hörde jag att det var runt +30 hemma i norr, nåja jag är ju inte ovan med dessa förhållande hände ju samma sak i fjol när jag var ned till Växjö där jag skulle möta sommaren

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommar-rapporten

totte  
#131479 Och nu är det ingen värme kvar här uppe heller. Varit mest "Göteborgs-väder" här nu i veckan, inte orkat upp till 15 ens. Fast det är rätt normalt här vid den här tiden, ofta rätt kallt på försommaren.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#131599 Ganska behagligt i dag +20 och soligt det räcker gott, just nu +17,3 havet ligger nästan blankt en fin kväll.

Användarvisningsbild

Re: Sommar-rapporten

totte  
#131601 Fint väder i Hörenfors på SkogsNolia. Här hemma hade det kommit en rejäl skur, blev 7 mm av den, man inte en droppe därute. Perfekt mässväder, inte övervarmt men soligt torrt och fint.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#131770 Funderar om det var för optimistiskt att jag övergick till sommarrapporten, det är temperaturmässigt fortfarande mer vår än sommar, några riktigt varma dagar, men natt tempen ligger för det mesta runt +10/12 grader, nu har vi +18 och mulet väder så det kanske vänder.

Användarvisningsbild

Re: Sommar-rapporten

totte  
#131784 Mja, "försommar-rapporten" hade kanske varit mer lämpligt i alla fall. Inga strålande temperaturer utöver värmeböljan förra helgen. 14 - 17 grader och här en bit från kusten är det oftast mindre än +5 på natten. Har klarat oss utan frost i alla fall, det var nära nån natt. Är som det brukar vara i juni tycker jag, sällan det blir någon längre riktigt värme här förrän in i juli.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

JD 2006  
#131811 11,5 grader här just nu.....MYGGEN är ihärdig ikväll :sad:

Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#131888 +14 grader vräker ned regn har gjort så i ett och ett halvt dygn regnmätaren full 40 mm, enligt smhi skal det fortsätta åtminstone det närmaste dygnet, måste kolla så båten inte sjunker efter så mycket regn.

Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#131917 Båten flöt men jag öste ur den 49 st 10 liters hinkar, nästan en halv kubik vatten, regnet har upphört men det hann bli ytterligare 28 mm sedan i morse, dvs 68 mm sedan söndag morgon, just nu +12 grader blåser mellan 15 och 20 sekund meter, vattnet har stigit närmare en meter över medel vatten, meterhöga vågor slår mot stranden, snart har vi dem uppe på gården, huvudsaken det har slutat att regna, såg när vi var in till byn att potatisstånden hade stuckit upp några centimeter ur jorden det är något tidigare än normalt.

Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

JD 2006  
#131918 Jo här är det nå fruktansvärt vad det regnar :shock:

Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

j-eg63  
#131921 70 mm senaste dygnet regnet fortsätter på årets längsta dag blött blött blött

Användarvisningsbild

Re: Sommar-rapporten

totte  
#131943 Betydligt mindre här i V-bottens kustland, vi har väl fått knappt 20, de senaste dygnen. Det regnar lite nu ikväll och skall enligt yr.no fortsätta under natten, men inga stora mängder. Vi behöver allt fi kan få just nu, det har knappt regnat nånting innan på en hel månad, så det börjar bli ordentligt torrt i jorden.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#132025 Ja du totte hade kunnat leverera lite om jag vetat att du var i nöd det blev 72 mm innan det slutade, kanon fint väder idag +22 svag bris strålande sol, blir en resa ut på havet för att flytta mjärden som inte givit någon fisk de sista gångerna jag vittjat. Kan ju bli en fin midsommarafton om det fortsätter som i dag, hade funderingar att med svågern med fru, gå upp på Degerberget utanför Påläng som är hela 105 m över havet, även om vi inte får se midnattssolen så ser man i princip hela Norra bottenviken där uppifrån, man ser billeruds massa fabrik som ligger dryga 2 mil österut från berget.

Användarvisningsbild

Re: Sommar-rapporten

totte  
#132032 Tack, jag kunde tagit sådär 30 - 40 av dom. Här skvätter det på små skurar, som gör rätt litet nytta, mest är till förargelse. Nå, det är väl midsommarvädret som börjat på allvar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommar-rapporten

flisshejk  
#132147 Det har just börjat regna och det ser ut att komma med stormsteg västerifrån, nåja stugan och altanen är regntäta så vi klarar oss, får härmed önska alla på forumet en glad midsommar och så låter ni er ej dras med i några kravaller. PS nu har det dragit igen ordentligt och regnet öser ned, man brukar säga att det är bra för potatisen men jag tror att de 70 mm vi fått är tillräckligt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).