Arbetskläder för skogen

Tips om lätta billiga huggarbyxor

24 inlägg 34613 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129505 Jag tycker Blåkläders byxa är den bästa av alla klassiska byxor. Har provat alla i butik och åtminstone 4 i verkligheten och blåkläders är fantastiksa. Att de också är billigast gör ju inte saken sämre.

Avatar Fallback

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

Nonkan  
#129577
trilla skrev:Jag tycker Blåkläders byxa är den bästa av alla klassiska byxor. Har provat alla i butik och åtminstone 4 i verkligheten och blåkläders är fantastiksa. Att de också är billigast gör ju inte saken sämre.


Fantastiska är väl att ta i, det var en av de modeller som inte fick godkänt i Arbetsmiljöverkets marknadskontroll förra året:
http://www.av.se/dokument/Teman/marknad ... stning.pdf

Iofs har de väl ändrat på dem nu för att få sälja dem, men Blåkläder leder knappast utvecklingen av skyddskläder för motorsåg, det är sågtillverkarna och Pfanner som gör det bäst just nu.

Dessutom är Blåkläders byxor ganska begränsade i storleksutbudet, brukar bara finnas i stl 48-60.

Avatar Fallback

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

sliparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129711 Om man ska ha lätta och billiga skyddskläder så är väl Oregons Waipoua serie ett bättre alternativ än Oregons Fiordland.Dom är extremt lätta och smidiga och t.o.m billigare än Fiordland.Eller vad säger Nonkan om kvaliten på Oregons Waipoua?

Avatar Fallback

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

Nonkan  
#129764
sliparn skrev:Om man ska ha lätta och billiga skyddskläder så är väl Oregons Waipoua serie ett bättre alternativ än Oregons Fiordland.Dom är extremt lätta och smidiga och t.o.m billigare än Fiordland.Eller vad säger Nonkan om kvaliten på Oregons Waipoua?



Har inte sett dem, så där har jag ingen åsikt. Däremot kan jag ha en åsikt om Oregons hemsida, och det är att den är ganska värdelös :)

Användarvisningsbild

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

swe#kipp  
#129773 Nonkan vet du om Hva kommer att göra sina byxor i 5cm+ tänker då på proffsbyxorna ??
Annars får nästa par bli Phanner eller Stihl ,,,,,,

Avatar Fallback

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

Nonkan  
#130858
swe#kipp skrev:Nonkan vet du om Hva kommer att göra sina byxor i 5cm+ tänker då på proffsbyxorna ??
Annars får nästa par bli Phanner eller Stihl ,,,,,,


Vet inte faktiskt, men det känns inte så troligt just nu. Dels sitter en storlek större i stretchmaterial oftast tillräckligt bra, och sedan är det en ny ansvarig för tillbehör, så det tar nog lite tid innan det blir fart på ändringar/nya produkter.

Användarvisningsbild

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

swe#kipp  
#130862 Jaha då tackar jag för det :)

Användarvisningsbild

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

Johan C  
#130877 Vad är det för skilnad på Oregons Waipoua och Fiordland?? Förutom priset.

Avatar Fallback

Re: Tips om lätta billiga huggarbyxor

Phantom  
#131115 Finns det inga erfarenheter av Oregon Waipoua?
Är det en äldre serie än Fiordland eller kom de samtidigt?
Vore skoj att få veta...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).