Skogsmässor

bilder elmia 2011

25 inlägg 19814 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bilder elmia 2011

Skogstomte  
#130286
Mäki skrev:
Vad är detta för monster? Ser ut att gå bra i blött.


Det är en sån här: http://www.prosilva.fi/sv/produkter/prosilva-15-4st

Elmia
Användarvisningsbild

Re: bilder elmia 2011

towes  
#130294 Ojojoj. Maskiner maskiner maskiner...
Jag känner jag bara måste balansera lite...
Här kommer min favvo från Skogselmia. :smile:
pålle å grålle.jpg

Användarvisningsbild

Re: bilder elmia 2011

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130317
towes skrev:Ojojoj. Maskiner maskiner maskiner...
Jag känner jag bara måste balansera lite...
Här kommer min favvo från Skogselmia. :smile:
pålle å grålle.jpg

Man blir onekligen lugn av att bara se ekipaget...

Avatar Fallback

Re: bilder elmia 2011

dexter  
#130328 mm ja.. huggarvagnar är ju roliga å titta på..

Användarvisningsbild

Re: bilder elmia 2011

totte  
#130356 Dubbla havredieslar är ingen dum drivkraft!

Avatar Fallback

Re: bilder elmia 2011

Minken.  
#130362 Jag gillar också huggarvagnar. Har själv en Mowi 10 ton som jag tycker går bra.

Men om sanningen skall fram så är det ju bättre att skita i att köpa huggarvagn=leksak för 100-300 tusen kr.

Låt de som har riktiga grejer skota fram virket, under tiden jobbar man med något annat som man tjänar pengar på istället.

Eller är det så jäkla roligt att köra traktor+vagn så man är beredd att jobba för en timpenning på 20-30 kr eller vad det kan bli?

Avatar Fallback

Re: bilder elmia 2011

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130366
Minken. skrev:Eller är det så jäkla roligt att köra traktor+vagn så man är beredd att jobba för en timpenning på 20-30 kr eller vad det kan bli?


Det är väl inte många fritidssysselsättningar ö.h.t som går med plus?
Man kan resa, man kan slå golfbollar, man kan kombinera dessa. Man kan sparka boll, man kan fiska, man kan spela poker, åka gammelbil, supa eller röka.....

Det är ju först när man tycker att inkomsterna från skogen är viktiga för ens existens som det är motiverat att tänka över nyttan/onyttan med att själv, ofta sittandes i en obekväm ställning, köra fram sitt virke m.h.a en huggarvagn.

Avatar Fallback

Re: bilder elmia 2011

foton  
#130367 Ja du "Minken" vi som har fastnat för skogen mår dåligt om vi inte får komma dit varje dag. Pengar kommer i andra hand.

Användarvisningsbild

Re: bilder elmia 2011

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130370
Minken. skrev:Låt de som har riktiga grejer skota fram virket, under tiden jobbar man med något annat som man tjänar pengar på istället.

Eller är det så jäkla roligt att köra traktor+vagn så man är beredd att jobba för en timpenning på 20-30 kr eller vad det kan bli?

Det kanske kan vara så att det är det lite primitiva jobbet i skogen med småskaliga prylar som gör att man kan få omväxling och avkoppling från det som man tjänar pengar på.

Dessutom, vad är mest ekonomiskt: att tjäna 30 kr/tim på att jobba i egen skog i friska luften eller betala 300 kr/tim till något gym med svettdoft :grin:

Användarvisningsbild

Re: bilder elmia 2011

towes  
#130385 He he, kul att pållarna ledde till lite sund debatt... :smile:

Apropå småskalighet: Här kommer en annan favorit från Elmia. Hade själv turen att återse och slå mig i lag med dessa go'a gubbar flera gånger under fredagen. Bilden hämtad från ATL (det är INTE jag i mitten på bilden!:).

Erikssons på Elmia.PNG

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).