Efterlyst - Stulet

Inbrott

8 inlägg 33506 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Inbrott

ph1110  
#129303 Natten mellan den 14-15 maj hade vi inbrott en depåvagn belägen ca 5 km utanför Nyköping ,Då stals bla verktyg och lite annan kring utrustning samt ca 1m3 diesel . Vagnen var låst med assa lås och hänglås som sågats av med vinkelslip så även bommen in till platsen ..



   TS
Avatar Fallback

Re: Inbrott

askrud  
#130110 Kanske vore ide att ha en åtelkamera på ett bra ställe så man kan identifiera dom som snor, för framtiden alltså!

Avatar Fallback

Re: Inbrott

sjohult  
#130123 hej du är inte ensam. vi hade inbrott här med utanför jönköping förra hösten. Då tog de lampor, diesel, svets och kompressor, verktyg, kedjor och svärd och även hydralolja och sågkedje olja. allt var värt närmare 100 000 kr de dom fick med sig. Det finns en del människor som inte kan låta bli å röra det som inte är deras.

Avatar Fallback

Re: Inbrott

JD 2006  
#130128 Det är ju för j... tråkigt alltså 😡 😡

Det är nog tur sådanna gånger att man inte kommer på dom på bar gärning...... :x

Avatar Fallback

Re: Inbrott

Lobacken  
#130151 Trött man blir på sådant folk. Vi sätter upp åtelkamera på/närheten av maskin

Avatar Fallback

Re: Inbrott

dexter  
#130219 snälla! va finns de för värde i lite sågolja?! jisses! diesel - ja, där finns de värde i, men sågolja..

Användarvisningsbild

Re: Inbrott

Skogshuggarn  
#130222 Kan tyckas "löjligt" Dexter, men poängen är inte alltid själva värdet, utan snarare böket med återanskaffning av grejorna.
Dessutom finns det inget försvar för dem som inte kan skilja på "mitt och ditt", oavsett om det gäller en "knappnål eller silverskål".

Avatar Fallback

Re: Inbrott

inkazar  
#130225 Jag tror dexter menar att tjuvarna är bra korkade som stal sågoljan, mycket bök för dom!

sen är de ju tammefan tragiskt att folk som Skogshuggarn säger inte kan skilja på mitt och ditt!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).