Före och efter jobbet

rastlös

21 inlägg 6446 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
masterchief  
#12998 tror han kör våtslipning, inte säker dock, ska fråga honom nästa gång jag hämtar kedjor..
en sak som är säker är att han koll på det han gör...
När jag köpte 5005an så hängde det med ca 50hemslipade kedjor. Körde ett par av dem men ledsnade rätt fort och lämnade in dem för omslipning..
Det var vinkelfel mellan skärsidorna och slipat i fel vinkel.
Man kom bara in halvägs i talar som var 55cm i rotskäret,sedan nöp svärdet fast av att kedjan drog snett. :(

Elmia
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#13001
masterchief skrev:tror han kör våtslipning, inte säker dock, ska fråga honom nästa gång jag hämtar kedjor..
en sak som är säker är att han koll på det han gör...
När jag köpte 5005an så hängde det med ca 50hemslipade kedjor. Körde ett par av dem men ledsnade rätt fort och lämnade in dem för omslipning..
Det var vinkelfel mellan skärsidorna och slipat i fel vinkel.
Man kom bara in halvägs i talar som var 55cm i rotskäret,sedan nöp svärdet fast av att kedjan drog snett. :(


Ajaj!,,,, det lät inget vidare!.

Däremot kan man misslyckas med en maskin för 30-50 000:- oxå.
Skillnaden är bara att man "reducerat risken", i större eller mindre omfattning beroende på vem som är "operatör".
Himlinge verkar dock ha hållit på i 25 år, så de borde veta vad de sysslar med,,,,helt klart!.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#13002 Hej,
Ja det var ju ett reportage i Skogen för nåt år sedan om detta företag och främst mannen bakom företaget. Han verkade sitta inne med lite info om kedjeslipning om man säger så...

http://www.himlinge.se

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#14218 Hej,
Hur går det med benet Valmet, är du igång igen?

MvH Fredrik

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14600 Ja jag började så smått att jobba denna veckan så det blir nog bra med ledighet för mig nu.

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#14692 Gott att "vara på benen" igen kan jag tänka mig...?

Vi hörs!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).