Traktorer och processorer

Traktor David Brown

13 inlägg 19087 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktor David Brown

Fröjerum Forest  
#129644 Är det någon som kan något on DB, är det ett bra köp? det är en 995 årsm 73 ser hyfsad ut
dock ganska högt pris på den men har en helt ok lastare.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Traktor David Brown

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129647 Jodå, en robust kvalitetstraktor lämplig för de flesta jobben.

Användarvisningsbild

Re: Traktor David Brown

masterchief  
#129651 Hade en gammal 1212 innan nuvarande John deere,,,,den gick stabilt och strulfritt, dock var den för baklätt iom lastarfästet satt för långt fram på den.
Den där modellen verkar mer välsatt vad det gäller lastarplacering.
Sålde den för att jag behövde 4hjulsdrift.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

macke  
#129652 Vi hade en David brown för många år sedan har för mig att den hette 990 eller 995 den var hel vit.
Gick väldigt bra smidig och vill minnas att det vare en rymlig hytt.Även den var en lastare på en Bergsjö numera trima.Sålde den när vi fick behov av större traktor

Användarvisningsbild

Re: Traktor David Brown

totte  
#129668 Det är rejält med hästkrafter för pengarna, finns flera här på trakten, var populära här i den styva leran vi har härikring, just för att dom var starka som attan.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129714 Har själv en sådan fast utan lastare, tycker den är bra och smidig. Lite stela
i växlarna om man inte är van.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

axwell  
#129752 Ser riktigt fin ut på bilderna, lastaren är som på den flesta äldre eller lika gamla, enkelverkande och tycks ha "ryck och slit" tömning av skopan.

Snökättingen som ligger i skopan, kommer till användning utanför europavägarna.

Priset är så högt att den måste vara i absolut toppskick, bör finnas rejäl prutmån.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

Månskensbonnen  
#129813 Hej. Nån som vet nåt om DB 880? Vad krånglar vad funkar, hydraulflöde å liknande. Är lite spekulant på en men har noll erfarenhet av märket. Tack på förhand.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129814 Vad kostar 995:an?

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

Micke Holmgren  
#129843 Farsan har en gammal DB 1200. Brukar dra rullaren bakom vid slåtten, inga problem.
Svänger på en krona och lämmnar 50öre tillbaka :)
Fin låda, men något trög samt osynkad, från stillastående i med högsta växel och rulla iväg med 10 ensilagebalar på släp. :)
Är dock lätt i baken, men ett fat med betong på 3 punkten löser man det mesta...
Satt en bergsjö 112 lastare på, fast man kansker inte ska lasta skit med snöskopan...
Mycket billig i drift gick en vecka på en tank under slåtten och den tanken är inte stor.
Haft lite strul med startmotor och fått byta hydraulpump.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

axwell  
#129863
ATK skrev:Vad kostar 995:an?


65000 + moms och den finns mycket långt ifrån både dina och mina hemtrakter.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129870 Det är iallafall 25000 för mycket. Ja, bränslesnåla är DB dock långt ifrån snabbast på vägen.

Avatar Fallback

Re: Traktor David Brown

ulfgustav  
#129932 Hej
Har haft en 885 - 73 i princip samma traktor fast mindre motor hade gått 4000 timmar och var i bra skick när jag sålde den för 2 år sedan. sålde den för 40`+ moms

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).