Små skogsmaskiner och övriga maskiner

B&S MOTOR

28 inlägg 27476 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

kröll  
#115318 jo det skall den göra enl säljaren .Tror jag gör så heeeeeeeeeeeee

   TS
Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

kröll  
#115319 Ja den skall funka enl Säljaren Ja jag tror att jag slår till ???

   TS
Användarvisningsbild

Re: B&S MOTOR

viktor meck  
#115364 köp den. som sagt du får en hel reservdelsmaskin :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: B&S MOTOR

totte  
#115369 Tveklöst! Finns inget bättre när man har gamla grunkor än att ha en till att slakta från!

Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

axwell  
#115419
totte skrev:Troligen 25,4 mm = 1 tum. Skulle inte ge mer än 2 - 2500 för en motor från 90-talet.


Det kan vara 25,0 eller 25,4 mm, många fabrikat kan erbjuda det ena eller andra.

Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

pelle63  
#129038
viktor meck skrev:om du ska ha maskinen i 10 år till så köp en sån här i stället, http://www.blocket.se/ostergotland/Brig ... ?ca=15&w=3 en 10,5 hp kostar 4220 utan moms. det är en ohv. over head vavel = överliggande ventiler. drar 30% mindre bränsle än en sidventilsmotor, släpper ut renare avgaser och låter mindre. han skickar över hela landet, och har allt som behövs för att montera den på din stiga. och han har någon som passar din stiga. tror det är en halvtums axel på din motor. vi har samma motor, har den på en trädgårdstraktor. och så från 89. och den har en halvtums axel. så ring och prata med honom. han svarar både på kvällar och helger. mvh viktor


För att öppna en gammal tråd!

Köpte faktiskt min motor från briggsparts då det visade sig att det blev billigare än killen på blocket.
Jag skulle ha den till en gammal stiga villa och ville ha ljuddämparen med, så det blev 25:- billigare + att jag har 2 års garanti på motorn istället för 1 år. Sedan så kan jag också säga att supporten på briggsparts är riktigt bra då jag ringde och fråga om elsystemet. Mycket trevlig och inget var omöjligt. Så mitt val av butik blir mycket lätt nästa gång jag skall handla briggs & stratton delar.

Användarvisningsbild

Re: B&S MOTOR

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129048 Jag har köpt ny motor till min Stiga Villa. röd kåpa på 11,5 hästar med tank och ljuddämpare.
Jätte smidigt, snabb leverans och bra service.
montera motorn, rikta avgasutblåset med medföljande riktare snett bakåt å neråt.
Ta bort tanken från motorn å montera den strax under växelspaken vid sidan på ramen.
Snabbt å lätt.

Användarvisningsbild

Re: B&S MOTOR

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129049 http://www.perpettersson.se/annons/maskiner.htm

Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

pelle63  
#129071
Henrik K skrev:http://www.perpettersson.se/annons/maskiner.htm


Fortfarande dyrare än briggsparts.

Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

pelle63  
#129072
Henrik K skrev:Jag har köpt ny motor till min Stiga Villa. röd kåpa på 11,5 hästar med tank och ljuddämpare.
Jätte smidigt, snabb leverans och bra service.
montera motorn, rikta avgasutblåset med medföljande riktare snett bakåt å neråt.
Ta bort tanken från motorn å montera den strax under växelspaken vid sidan på ramen.
Snabbt å lätt.


Jo, men vart köpte du den och till vilket pris?
Monteringen är väl inget att snacka om då det är busenkelt.

Användarvisningsbild

Re: B&S MOTOR

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129120
pelle63 skrev:
Henrik K skrev:http://www.perpettersson.se/annons/maskiner.htm


Fortfarande dyrare än briggsparts.


Köpte för ett par år sedan nu.
Men hur kan Bridgeparts va billigare?

Hos Per Pettersson:
11,5 HP
Toppventilat för industriellt arbete.
Komplett med ljudämpare, tank,förgasare,
startmotor och snörstart.
Pris 5500:- + moms

12.5 HP
Passar många åkgräsklippare
Pris 5900:- + moms
------------------------------

Hos Bridgeparts:
12,5hk encylindrig toppventilsmotor AVS med el- och manuellstart. Denna motor är utrustad med bensintank, ljuddämpare
Pris 6080:- + moms
________________________________________

Eller tittar du bara på 10.5 hk?

Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

pelle63  
#129188 Ja det var väl 10,5 hk motorn det pratades om. Sedan får man skilja på om det är med kringutrustning så som tank ljuddämpare m,m.

Men det skiljer ju inga miljoner, så det är väl skitsamma vart man köper bara servicen är bra.
Sedan är det ju fraktfritt från briggsparts, men det kanske det är från den andra också.

Avatar Fallback

Re: B&S MOTOR

case 695  
#129634 Jag har monterat en ny 13,5 hästars OHV motor i min Stiga park 2000. Har 2 st, plockar delar från den ena när det behövs.
Det är 1" axel med en distanshylsa som sitter längst upp mot motorn. Det var varken tank eller ljuddämpare med den nya motorn. Jag gjorde ett nytt fäste till den gamla tanken på vänster sida. Avgasporten satt på höger sida på gamla motorn. På den nya sitter den på vänster sida. Det passade att vända den gamla dämparen upp och ned och svetsa ett stående plattjärn
på "kofångaren" till fäste. Det går inte att få dit kåpan så man får köra utan den men det gör inget det blir bara bättre kylning. Sen är det en bränslesolenoid också på den nya som det ska vara ström på vid start och körning. Motorn går fint och drar mycket mindre soppa än den gamla.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).