Traktorer och processorer

Jag går i Uvskogens fotspår...

8 inlägg 2988 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jag går i Uvskogens fotspår...

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128861 Och nu råkade jag bli med traktor igår... En MF 35 tre cyllig diesel med lastare, vilken maskin!! Den här kommer jag ha mycket kul med, säkert svära en hel del över också men den verkar frisk i allt väsentligt utom batterierna så där åker man kanske på att investera.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128874 Ahh, så kul! Bilder, filmer!!

Avatar Fallback

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

Henrik Petersen  
#128891 Grattis

Den där kan man ha mycket nytta av, och mycket kul forstås. Men den där är aldeles for stor for att ge dig medlemsskab i "minitraktorsekten" 👎

Ha det så kul

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128892 Ja bilder och filmer måste jag kanske leverera. Har inte hämtat den ännu, får bli nästa helg tror jag. Läste att den vägde 1740 vågar man hyra en 2t biltrailer och dra hem den med? Den borde väl tåla några hundra kilo överlast? yvärr saknar jag körkort för detta men det får väl bli en nattlig resa. Ska 25 mil med den. vart går gränsen för hjulning utan att bli galen eller nöta sönder den på kuppen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

Henrik Petersen  
#128894 Hej!

Jag tror gränsen ligger en bra bit under 25mil det är väl ungf. 10 timmars körning !!!!!!! jag skulle hyra släpvagn

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128900 Kolla med nån bärgare, kanske du kan få nåt specialpris. Det fick jag, var i och för sig inte längre än 20 mil ToR, men det blev bara en sisådär 25% dyrare än köra själv. Men väldigt mycket enklare.

Användarvisningsbild

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

totte  
#128910 Hej Trilla! Mycket trevligt att höra, och gamla goda MF35 är en riktig klassiker! Grattis!

Men hjula 25 mil, nä, och framför allt inte vid den här årstiden när vägarna är som dom är häruppe, med alla gupp så lär du inte klara 10 timmar, snarare 15 - 20 om du skall ha nån rygg kvar och njurarna fortfarande fastsittande. Antar att du skall upp med den till fastigheten och antar att vägarna är minst lika kul där som här ikring. Sen skulle jag aldrig ge mig ut och hjula långt med en just inköpt traktor, vill nog ha bra koll på grejorna före ett sånt äventyr.

Så antingen ett stadigt släp och stadig dragbil eller om du kan få transport som Uvskogen föreslår. Om du inte plockar sönder den och skickar som bussgods :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Jag går i Uvskogens fotspår...

axwell  
#128928 Välkommen i Uvskogens traktorspår även om den som sagts inte platsar bland minitraktorerna.
Vet inte hur säker källan är till 1700 kg, tror mer på minst 2-2,5 ton med lastare och något redskap till den, plus ev bakvikt.
Det krävs en rejäl dragbil och en extra kraftig trailer.

Kolla med transportören av Polarvagnar, de går ofta tomma mot Västerbotten.

Passa på att filma mottagandet, vi väntar ivrigt!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).