Avverkning (slutavverkning)

Felaktig avverkning av Sveaskog..

36 inlägg 19311 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Felaktig avverkning av Sveaskog..

Knegarn  
#128420 Jag tycker att det är oerhört bra skött av sveaskog hittils! det kan väl inte bli smidigare och bättre skött såhär långt? dom frågar vad du vill ha tillome, då säger du vad du vill ha och antagligen får det :) kom ihåg att misstag sker för alla så det är ju ingen ide att begära hutlösa priser o va skitarg men dubbla värdet kan du ju prova med.
Detta är väl bra skött bertilsson? alla är väl inte MOT skogsägare?

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Felaktig avverkning av Sveaskog..

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128421
Knegarn skrev:Jag tycker att det är oerhört bra skött av sveaskog hittils! det kan väl inte bli smidigare och bättre skött såhär långt? dom frågar vad du vill ha tillome, då säger du vad du vill ha och antagligen får det :) kom ihåg att misstag sker för alla så det är ju ingen ide att begära hutlösa priser o va skitarg men dubbla värdet kan du ju prova med.
Detta är väl bra skött bertilsson? alla är väl inte MOT skogsägare?
Det kan vara skött enligt din tolkning.

Mina hittills framförda råd är gjorda för att den svagaste och mest orutinerade i detta sammanhanget skall vara väl genomtänkt.

Vida som har exponerats i hundratalet framställningar på forum, sa före första förhandling en handfull gånger att de vill reda upp och bad oss framföra krav.
Ändå inleddes förhandlingen med tydliga kraftfulla argument att inga fel var gjorda som behövde ersättas. När vi i förhandlingen närmade oss 10.000 kr lämnade hela Vida delegationen köket och försvann.

Användarvisningsbild

Re: Felaktig avverkning av Sveaskog..

Knegarn  
#128423
Bertilsson skrev:
Knegarn skrev:Jag tycker att det är oerhört bra skött av sveaskog hittils! det kan väl inte bli smidigare och bättre skött såhär långt? dom frågar vad du vill ha tillome, då säger du vad du vill ha och antagligen får det :) kom ihåg att misstag sker för alla så det är ju ingen ide att begära hutlösa priser o va skitarg men dubbla värdet kan du ju prova med.
Detta är väl bra skött bertilsson? alla är väl inte MOT skogsägare?
Det kan vara skött enligt din tolkning.

Mina hittills framförda råd är gjorda för att den svagaste och mest orutinerade i detta sammanhanget skall vara väl genomtänkt.

Vida som har exponerats i hundratalet framställningar på forum, sa före första förhandling en handfull gånger att de vill reda upp och bad oss framföra krav.
Ändå inleddes förhandlingen med tydliga kraftfulla argument att inga fel var gjorda som behövde ersättas. När vi i förhandlingen närmade oss 10.000 kr lämnade hela Vida delegationen köket och försvann.
jojo, lite annorlunda var det ju i det fallet. där fanns ett avverkningskontrakt. här finns inget att tolka :)

Avatar Fallback

Re: Felaktig avverkning av Sveaskog..

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128428
jaxxs skrev:Sveaskogs kontakt hörde av sig och sa att de hade varit ut och kollat och räknat stamantal till ungefär samma som jag räknat själv, marknadsvärde de sa stämde väl på ett ungefär vad jag räknat fram till själv..

De tyckte jag skulle fundera på vad jag vill ha i ersättning och återkomma.

Fick en känsla av att få dubbla marknadsvärdet kanske inte är en omöjlighet.
Så jag kanske kör på det då, känner att jag varken har tid/ork att tjafsa om detta något
längre tag, heltidsarbetande småbarnsförälder som man är ...


Dubbla marknadsvärdet är väl standard att få ut. Plus allt jobb du lagt, Och räknar man jobb själv så ska man först skriva ner det man tror och sen sova på saken då brukar det bli x 200 %. Tänk på att din tid är värt lika mycket som vilken direktörslön som helst.


Zorran en som tror på virkespriserna.

Avatar Fallback

Re: Felaktig avverkning av Sveaskog..

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128630 I söndagens Kaliber 12:00 framstod inte Sveaskog som ett seriöst skogsföretag.
Det kan vara lämpligt att Jaxxs får en uppgörelse också som visar att Sveaskog inte fortsätter att visa sina muskler och framhärdar egna tolkningar när det passar.

Första regeln i FSC innebär att lagar skall följas. Om man "stulit" träd är det lagbrott och i strid med brottsbalken.
Tills vidare följer vi hur Jaxxs får sin lösning.

Avatar Fallback

Re: Felaktig avverkning av Sveaskog..

Jamax  
#132461 Hur går det? Blev det nån lösning på detta?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).