Skotare

Ponsse Elephant King

39 inlägg 20624 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ponsse Elephant King

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128319 Ponsses nya storskotaare med samma storboggi som på tigercat 1075

nån som sett den? det sägs gå några redan i sverige...

borde ju finnas bilder på den?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

dexter  
#128357 nu blev ja rejält nyfiken! borde väl finnas nån som känner till den maskinen, kanske har sett nån me?

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

Thunborg  
#128358 Det rullar väl ett par prototyper men de som kör har nog tystnadsplikt , kommer väl visas på ELMIA .

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128367 jag känner en som har sätt bilder på den å han sa att typ de ända skillnaden typ var att de var lång boggi bak på den. annars var de inte så mycket nytt. har hört att de ska/ska ha gått en prototyp i dalarna lr gävleborg. å de skulle inte va likadan boggi som sitter på tigercat utan nått eget som ponsse har tagit fram hade han fått hört iaf.

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128520 den kommer att visas på elmia :) lastar 20t :)

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128531 den kommer att visas på nolia också:)

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128532
grotförare skrev:jag känner en som har sätt bilder på den å han sa att typ de ända skillnaden typ var att de var lång boggi bak på den. annars var de inte så mycket nytt. har hört att de ska/ska ha gått en prototyp i dalarna lr gävleborg. å de skulle inte va likadan boggi som sitter på tigercat utan nått eget som ponsse har tagit fram hade han fått hört iaf.




Enligt säljare så ska de vara storboggi både fram o bak, större åk- o arbetspumpar


650 hjul o dragande ban runt om så bli de lite lokomo 933 stuk över den :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128543 aja de återstår att se. de visar sig snart. jag hoppas att de blir storboggi runt om på den är ju ett stort plus om de blir större åk- o arbetspumpar:)

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128745 enligt dom som ska få en efter semestern så finns de inga andra ute än, den första blir den som dom får

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128747
PonsseBuffaloDual skrev:enligt dom som ska få en efter semestern så finns de inga andra ute än, den första blir den som dom får



är de bm skog som ska få ut en efter semestern? men är de en prototyp lr färdig protukt för leverans?

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128749 det finns prototyper ute redan

   TS
Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128751 aa precis de var därför jag blev så fundersam när han skrev som han skrev att den skulle bli den första

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128795
grotförare skrev:
PonsseBuffaloDual skrev:enligt dom som ska få en efter semestern så finns de inga andra ute än, den första blir den som dom får



är de bm skog som ska få ut en efter semestern? men är de en prototyp lr färdig protukt för leverans?



javisst är det de. nej de är en prototyp men ponsse vet inte än om dom ska börja tillverka den än. jaha ja enligt dom så går de ingen annan ute än, för den ska komma till sverige på torsdag och elmia är på en onsdag så de får inte fela nånting :P

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128800 vilket monster :P

king2.jpg

king.jpg

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128811 fick veta idag att de redan är några som har beställt elephant king så då bör dom juh redan bestämmt sig för att dom ska serie tillverka dom. annars så har dom juh blivit lurade som redan har beställt dom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).