Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

47 inlägg 71419 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125953
snowmanx skrev:Rätt val
jag har en 2010 som gått ca 30 timmar funkar kanonfint!

bild
http://www.facebook.com/album.php?id=10 ... 27&theater



Ja den såg ju häftig ut med band. Vad kostade banden?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125954
henrik_1 skrev:
Sedär ja, ja det finns alltid att göra om man har skogsfastighet. Mkt snöbrottskador? Har du en avesta vagn efter jinma traktorn eller klarar de o dra en normalstor?



Jag kör med en Kranman vagn, bilder finns i länken.
https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=5342

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

henrik_1  
#125961 Såg ju fin ut, likvärdig som jag har fast en avesta. Då har du lika roligt som jag på fritiden då.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

snowmanx  
#126175 Banden kostade 47000 inkl moms skulle dock funka bättre med en maskin som har servostyre men tyvärr satte budgeten stopp för det. Svärfar har band på sin Suzuki med servostyre och den är betydligt mer lättkörd då man ska snirkla på inne i skogen. banden gör dock sitt arbete när man ska dra fram timmer, en skoter skulle jag då inte vilja börja använda igen:)

Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126187
snowmanx skrev:Banden kostade 47000 inkl moms skulle dock funka bättre med en maskin som har servostyre men tyvärr satte budgeten stopp för det. Svärfar har band på sin Suzuki med servostyre och den är betydligt mer lättkörd då man ska snirkla på inne i skogen. banden gör dock sitt arbete när man ska dra fram timmer, en skoter skulle jag då inte vilja börja använda igen:)


Då är det ju bra att det är servo på nya Grizzly 450 ifall man får lust att köpa band för det har varit mycket snö de senaste vintarana och någon snöskoter har jag inte heller. :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Volundsmed  
#128268 här på skolabn har vi några 450, jag tycker dom har dålig svängradie, om man inte har lite fart i våran väldigt snäva konbana! medans 660 har en alldeles perfekt svängradie i låg fart :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128271
johannes<3rottne skrev:här på skolabn har vi några 450, jag tycker dom har dålig svängradie, om man inte har lite fart i våran väldigt snäva konbana! medans 660 har en alldeles perfekt svängradie i låg fart :smile:


Har 660 mer vikt på framhjulen kanske?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Volundsmed  
#128398
Mikael skrev:
johannes<3rottne skrev:här på skolabn har vi några 450, jag tycker dom har dålig svängradie, om man inte har lite fart i våran väldigt snäva konbana! medans 660 har en alldeles perfekt svängradie i låg fart :smile:


Har 660 mer vikt på framhjulen kanske?



kan nog stämma, enklast blir att bilda sig en egen uppfattning!

Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Fredrik B  
#128402 Någon som vet när och hur man bör serva en Yamaha Grizzly 450 och vad det kan kosta?

Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128415
Fredrik B skrev:Någon som vet när och hur man bör serva en Yamaha Grizzly 450 och vad det kan kosta?


I instruktionsboken står det att man ska byta olja efter 160 timmar när den börjar bli inkörd ordentligt, oftare först.
För att få 5 års garnti så ska den servas en gång om året och den servicen kostar ungefär 2000:-

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

snowmanx  
#128451 Jag gjorde min första service vid 20 timmar och den kostade 1913 + m. Jag bytte då till en helsyntetolja i motorn

Användarvisningsbild

Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128457 Jag var och hämtade pärlan idag. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

henrik_1  
#128901 Bara o grattulera ju.!

Blev lite avis på snöbladet, vill me ha ett sånt!

Snyggt med svart grizzly logga.

Då får du köra in den lugnt o försiktigt nu i början så den orkar med hårt arbete senare

Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Fredrik B  
#132412 Är det någon som har kommitpå ett bra sätt att transportera en röjsåg med Grizzly 450.
Har ni riktigt bra lösningar får ni gärna lägga upp foto.

Avatar Fallback

Re: Ny fyrhjuling Yamaha Grizzly 450

Håkan Engström  
#132434
Fredrik B skrev:Är det någon som har kommitpå ett bra sätt att transportera en röjsåg med Grizzly 450.
Har ni riktigt bra lösningar får ni gärna lägga upp foto.


Har du kollat på Ekagårdslådan, den fungerar riktigt bra men kostar en hel del.
Men om man är lite händig i snickarboden så kan man bygga något liknande.

Själv är jag inte så bra på att snickra så jag köpte en

Jag är inte så bra på datorer heller så jag vet inte hur man lägger upp bilder, men sök på Googel så hittar du bilder.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).