Skördare

uppdatering värme JD-E serie

33 inlägg 16038 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: uppdatering värme JD-E serie

novis??  
#128343
Skogsmange skrev:Defrostern ska stå på 0 annars funkar inte min iaf...

jag har provat det med men det är skaplig värme reglering så länge det ej är varmare än 2grader o solen får ej vara framme det underliga är att det funka (skapligt) första veckorna (varmare?) men nu är det katastrof skift kompisen hade i går 9grader på golvet o 21 i tak vi har båda fått ont iryggen men hoppas nu att gruvan fixar det på måndag när han kommer med ny givare att plassere på annat ställe sen åker en kran på vatten ledningem åter kommer i saken på onsdag då jag provat ett par grisskift men skriv hur ni upplever E värmen o var ärlig ingen blir glad om ni ljuger för att skydda er investering som lite dålig maskinen i sig själv går bra förutom att man upplever kranen som ( ryckig :oops: ) men någon kapasitetsökning fick man nog inte med bara ett E :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: uppdatering värme JD-E serie

novis??  
#128779 har flyttat sensorn tejpat för dom nedre utsläppen nu är det åtminstonde så bra så man kan köra när solen ligger på .är väl inte så snyggt med tejp o ligg underlag men vadgöra?

   TS
Avatar Fallback

Re: uppdatering värme JD-E serie

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168381 Har ni fått ordning på värmen/kylan? eller är det som för oss att i bland är det kallt och i bland bara värme våran maskin lev i januari 2012 så problemet verkar vara kvar än

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).