Skördare

Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

44 inlägg 23342 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59512
novis?? skrev:nu har ni snart gjort allt för att göra ner nords prestation själv tvivlar jag inte en sekund på den men det känns nog lite svårt att för oss medelmottor se någon köra med en sån smidighet o använda kran på ett så ekonomiskt vis ^:)^ ^:)^ kolla hanns timberlink filer å må dåligt


Johan Nord vet nog om att han är duktig. Vare sig nån säger si eller så.

Den svenska avvundsjukan är ganska stor säger de som vet. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

Timberjack74  
#59547
novis?? skrev:nu har ni snart gjort allt för att göra ner nords prestation själv tvivlar jag inte en sekund på den men det känns nog lite svårt att för oss medelmottor se någon köra med en sån smidighet o använda kran på ett så ekonomiskt vis ^:)^ ^:)^ kolla hanns timberlink filer å må dåligt

Instämmer :smile:

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

mrme  
#59585
valmet901 skrev:
novis?? skrev:nu har ni snart gjort allt för att göra ner nords prestation själv tvivlar jag inte en sekund på den men det känns nog lite svårt att för oss medelmottor se någon köra med en sån smidighet o använda kran på ett så ekonomiskt vis ^:)^ ^:)^ kolla hanns timberlink filer å må dåligt


Johan Nord vet nog om att han är duktig. Vare sig nån säger si eller så.

Den svenska avvundsjukan är ganska stor säger de som vet. :wink:



Instämmer ja med alla verkar analysera sönder allt han gjorde kapsrickor hit kaliberingsfel dit JD som fixat till siffrorna, ja personligen tycker de är patetiskt. Tror dom flesta är avundsjuka å vet med sej att dom inte skulle komma inärheten av dom siffrorna vid ett försöka att köra lika.

Många verkar tro inom skogsbranchen att de dom gör blir riktigt bra å de dom kör funkar bäst utan att jämföra med andra.

Johan Nordh rockar grymaste som hänt inom den här branschen sålänge ja hållit på.
Hoppas han gör ett till försök för han skulle nog göra minst lika bra men troligtvis bättre ifrån sen då.

Användarvisningsbild

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

skogsjan695xl  
#59602 inom en framtid ska jag ge mig fan på att detta rekord ska jag slå, har man som han en maskin som är tipp topp allt påställt så mycke det går och finjusterat till max. Enda är att jag ska slå det med gult.. Detta har jag som mål och bli minst svesk mästare i skördar körning.
Höga mål men man ska sikta högt..

Användarvisningsbild

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

Skog  
#59606 Apprå på hur de här med produktiontest Kommer i håg när "Superspindeln" presenterades,94-95 kanske fick Korsnäs här hemma tror jag det var (eller Stora) :?:
Ja hur som helst för sig att köra nått produktionstest på Superspindeln å en 911, 1270
Kanonhuggning 0.60-0.80 på åsen, å det hade ställts på åtskilligt på det mesta på maskinerna (fast de erkände ju ingen) :lol:
De skulles "blå köras" i 1 tim så mycket det gick, 911 å 1270ń körde väll en så där 50m3 var
Sen skulle Skogsjan Kjell köra Superspindeln å det gick som f-n själv så efter en 45-50min då slog han av för det var onödigt att
köra nå mer, ca 80 m3fub hade han kört då. Men den drog nog säkert 30 l itimmen med men, då kosta soppan 5 spänn litern oxå.
Ja Korsnäs köpte 3 st Superspindlar men inte tror jag de blev nå 80 fub i timmen som kördes med de.Men det har hunnit med att hänt lite under åren på skördarna efter det. :surp:

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

stridsvagn  
#127768
Timberjack74 skrev:
novis?? skrev:nu har ni snart gjort allt för att göra ner nords prestation själv tvivlar jag inte en sekund på den men det känns nog lite svårt att för oss medelmottor se någon köra med en sån smidighet o använda kran på ett så ekonomiskt vis ^:)^ ^:)^ kolla hanns timberlink filer å må dåligt

Instämmer :smile:


Var kan man kolla dom här timberlink filerna??

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

stridsvagn  
#127769
novis?? skrev:nu har ni snart gjort allt för att göra ner nords prestation själv tvivlar jag inte en sekund på den men det känns nog lite svårt att för oss medelmottor se någon köra med en sån smidighet o använda kran på ett så ekonomiskt vis ^:)^ ^:)^ kolla hanns timberlink filer å må dåligt


Var kan man kolla dom här timberlink filerna då??

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

novis??  
#127982 dom fanns i jd extra o i teknikers datorer för några år sen

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

Boarpan  
#188859 Kan inget om detta men kollade klippet och där står det att posten tog slut innan rekordet kunde sättas. 5000kubik
Konstigt att man planerar så dåligt. Skulle vara som om plöjningsrekordet slaget genom att man körde en mindre åker och sedan la ihop tiden.

Användarvisningsbild

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

Thunborg  
#188891
tredor skrev:Undrar hur dom andra stora hade producerat med samma förutsättningar Bear,590,941,H20?


Hm läste tråden lite som hastigast 8) alla diskuterar maskin :surp: Prestationen ligger inte i maskin , den ligger i Johan Nord , som människa 8) inte många som kan vara fokuserad till 130 % under så lång tid och framför allt just den dan det är planerat till :smile:

Användarvisningsbild

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#188907
Boarpan skrev:Kan inget om detta men kollade klippet och där står det att posten tog slut innan rekordet kunde sättas. 5000kubik
Konstigt att man planerar så dåligt. Skulle vara som om plöjningsrekordet slaget genom att man körde en mindre åker och sedan la ihop tiden.


Nu är det ju kanske lite lättare att hitta en lämplig åker för plöjningsrekord än att hitta en lämplig post för att kunna hugga 100++ kubik i timmen i ett dygn , tror inte man körde oledoledoff i traktbanken för att hitta den post han körde på.

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

erik1234  
#190486
Skog skrev:Apprå på hur de här med produktiontest Kommer i håg när "Superspindeln" presenterades,94-95 kanske fick Korsnäs här hemma tror jag det var (eller Stora) :?:
Ja hur som helst för sig att köra nått produktionstest på Superspindeln å en 911, 1270
Kanonhuggning 0.60-0.80 på åsen, å det hade ställts på åtskilligt på det mesta på maskinerna (fast de erkände ju ingen) :lol:
De skulles "blå köras" i 1 tim så mycket det gick, 911 å 1270ń körde väll en så där 50m3 var
Sen skulle Skogsjan Kjell köra Superspindeln å det gick som f-n själv så efter en 45-50min då slog han av för det var onödigt att
köra nå mer, ca 80 m3fub hade han kört då. Men den drog nog säkert 30 l itimmen med men, då kosta soppan 5 spänn litern oxå.
Ja Korsnäs köpte 3 st Superspindlar men inte tror jag de blev nå 80 fub i timmen som kördes med de.Men det har hunnit med att hänt lite under åren på skördarna efter det. :surp:
kör man 80/fub i timmen drar alla maskiner 30 liter/tim

Avatar Fallback

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190567 Låg inte nords maskin ute på blocket för ett tag sen? har ganska bestämt för mig det. Med körning tror jag det var med.

Användarvisningsbild

Re: Prestation, 24h racet [delad från sågmotortråd]

skogsjan695xl  
#190576
jönsson84 skrev:Låg inte nords maskin ute på blocket för ett tag sen? har ganska bestämt för mig det. Med körning tror jag det var med.


Stämmer bra det. Såg den jag också, körningen kommer jag inte ihåg hur det var med.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).