Arbetskläder för skogen

Huggarbyxor som sågats igenom

52 inlägg 27948 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

Svahn  
#123239
Ekhagas trädfällning skrev:För att återkoppla till ursprungsfrågan på om någon mer hade hört talas om byxor som sågats igenom. Inte många som gjort det tydligen. Skönt!! Det hade inte jag heller tills för ett par månader sedan. Då drar jag slutsatsen att det var en tillfällighet att jag hörde om två på så kort tid.

Mvh Martin



på naturbruksgymnasiet jag gick så hade dom öppet hus för föräldrar en dag.
många mammor tyckte att det där med motorsåg lät väldigt farligt..
så lärarna bestämde sig för att visa motsatsen, lärarna sa att de var väldigt säkert att använda motorsåg när man hade skuddbyxor på sig.
dom tog ett par äldre huggarbyxor och trädde på dom på en massaveds bit. alla föräldrar började bli övertygad om att de här med motorsåg inte var så farligt ändå.
en utav lärarna drog igång en jonsered varvade den fullt sen drog han den rätt igenom trädet nästan som om byxorna inte hade varit där var nog många som inte fick gå på naturbruk de året på grund av sina morsor :grin:

Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

Ewol  
#127611 Har sågat igenom mina Sandvik-byxor, dock utanför skyddet :oops:

Svärdet slog emot en stock och snurrade i handen och slog sen emot på baksidan av låret med kedjan fortfarande snurrande.
Tur i oturen så vart det endast några små rispor i benet, men man fick sej en tankeställare efter det.

Mvh Jon

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127652 Jo, C-byxor har ju vissa säkerhetshöjande egenskaper jämfört med vanliga A-byxor. Bra att den skillnaden lyfts fram ibland.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127657 Jag fällde träd åt far:
"-Ska jag kapa upp dom också?"
"Nej räcker så, resten gör jag själv!"
Dagen för trädkapning kommer han enligt uppgift inrusandes, blodade ner hallen i duktiga tag, linkar in i badrummet och låste in sig.
Mor bankar och frågar hur det är fatt, efter ett bra tag kommer han stelbent ut och säger ungefär "-Inga fel", troligtvis ihoptejpad.
Mor outar händelseförloppet för sönerna.
Far fyller år, vi köper sågskyddsbyxor och stövlar, far ser stirrig ut och säger:
"-Jaaa det kan ju vara bra att ha....."
Nu har han enligt uppgift sågat i byxorna, men samtidigt tyckte han att byxorna var för långa så han klippte av en remsa längst ner och lappade ihop skadan med textillim.
:|

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

H-kan  
#224931 en tidsfråga bara innan vi blir lika tjuriga själva
:shock:

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

anersimyra  
#224943 Brallorna stoppar i vart fall inte en 394 HVA. En försäljare kom instolpande på BO-Zenk AB i Nyköping, han hade med sig "världens" i särklass bästa sågbyxor. När stock och byxa var genomsågade tre gånger vände han på klacken och for ut som ett skott. När "sågmarodören" några år senare stötte på nämnda försäljare på Elmia Wood, vände denne åter på klacken. Det var tydligen en långsint fan, den där försäljaren av världens bästa byxa. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor som sågats igenom

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225015 jonsereds brallor är rena skiten dom sågar man igenom med en slö kedja .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar