Socialt (mer om oss)

Kopiatorer som WEKLA med fler

2 inlägg 2484 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kopiatorer som WEKLA med fler

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126241 Var in på Weklas hemsida och läste lite. De skriver att de är stolta, kvalitetsmedvetna som arbetar med utveckling och efter marknadens krav och kundernas önskemål. Ja alla de där orden som brukar finnas med. Samtidigt så när man tittar i produkt katalogen så är det mesta, vad jag kan se, direkta kopior på kända etablerade märken som Faxes till exempel. Förstår att det är kul att tjäna pengar och att världen ser ut så här. Men varför inte skriva att "vi är stolta över att vi kopierar andras utveckling men producerar det billigare för de kunder som vill ha det så". Skulle man inte må bättre då om man jobbar där i stället för att försöka låssas vara något som ingen tror på ändå?. :???:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Kopiatorer som WEKLA med fler

elis  
#127406 Så gott som alla kopierar, bl a vedklippar. Man fortsätter t o m att vända elmotorn fel, sätta handtaget fel o s v. Har själv en "Kinaklipp" som jag köpte begagnad. Har vänt elmotorn så jag slipper få allt bös i fläkten och flyttat reglaget till ett ställe där inte armen tar stryk. Den fungerar för övrigt alldeles utmärkt. Det är lika med det som tillverkas i öststaterna, t ex Kellfri's transportör. Den är mer till hinder än till hjälp trots att den konstruerats av "Skandinaviska ingenjörer", en riktigt dålig produkt som kräver en hel del vidareutveckling innan den ens fungerar. Farmavagnen jag har är från Estland men har för mig fullt tillräcklig kvalitet i relation till vad jag ville/kunde betala. Jag har bytt de nipplar som ej gick att smörja och lite annat för att den ska fungera som tänkt.
Det är en själv som bestämmer hur många kopior det ska finnas genom att välja de med lågt pris, vi skapar marknaden. Vad gäller Faxe så tycker jag personligen att de är bland de sämre på marknaden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).